اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی گچساران:

برخی ناامنی‌ها در گچساران از بنادر همجوار نشأت می‌گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی گچساران گفت: کنترل نکردن و فروش آسان برخی اجناس از جمله اسپری‌های غیرمجاز و شوکرهادر بنادر همجوار، سبب بروز برخی ناامنی‌ها در شهرهای مختلف از جمله گچساران می‌شود.

برخی ناامنی‌ها در گچساران از بنادر همجوار نشأت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید ناصر حسینی  ظهر امروز در جلسه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی این شهرستان با بیان اینکه مهم‌ترین رکن در برقرارای امنیت اجتماعی در یک شهر بازار است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در بحث امنیت اجتماعی هر نوع انعکاس مثبت و منفی از بازار نشأت می‌گیرد، مقوله بازار باید بیشتر مورد توجه و تمرکز قرار گیرد.

وی بازار را پشتوانه‌ای بزرگ و تأثیرگذار برای انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: مهم‌ترین عامل ایجاد بی‌اعتمادی در سطح بازار خرید و فروش غیرقانونی برخی از اقلام و کالاهای غیرمجاز بوده که از شهرستان‌های همجوار گچساران از جمله بندر دیلم و گناوه به این شهرستان وارد می‌شود.

حسینی با انتقاد از روند ورود برخی کالاهای مخل امنیت اجتماعی به گچساران که از سال‌های گذشته از طریق بنادر همجوار این شهرستان صورت گرفته است، گفت: این کالاها شامل اسپر‌های غیرمجاز از جمله اسپری فلفل، بی‌هوش‌کننده و ابزار شوکر بوده که به راحتی و بدون کنترل دقیق در بازار‌های شهرستان‌های همجوار فروخته می‌شود.

رئیس مجمع امور صنفی گچساران ورود این اجناس به گچساران را ریشه بسیاری از ناامنی‌ها در این شهرستان عنوان کرد و ابراز داشت: در گذشته نبود دوربین‌های مدار بسته در سطح شهرستان سبب بروز برخی ناامنی‌های اجتماعی شده بود که با نصب دوربین‌های مدار بسته در بسیاری از واحدهای صنفی کاهش زیادی در بروز برخی ناامنی‌های اجتماعی در سطح بازرا به وجود آمد.

حسینی تأکید کرد: تمامی راه‌ها و موقعیت‌های که ممکن است سبب ایجاد ناامنی اجتماعی در بازار شود را رصد  و به اطلاع مسئولان می‌رسانیم.

وی بی‌اعتمادی افراد جامعه نسبت به همدیگر در بروز برخی از حوادث از جمله تصادفات را نیز از جمله عوامل ناامنی اجتماعی دانست و بیان داشت: در برخی از موارد فرد کمک‌کننده به افراد مصدوم در تصادفات بازدداشت و دستگیر می‌شود که این موضوع سبب بی‌اعتمادی و از بین رفتن حس همکاری میان مردم شده است.

حسینی مشارکت مردم و پلیس را بهترین راه  و رمز موفقیت ارتقای سطح امنیت اجتماعی در جامعه عنوان کرد و تصریح کرد: تعامل و همکاری اقشار مختلف مردم با برخی از سازمان‌های مربوطه در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و نظامی را از دیگر رموز موفقیت در برقراری امنیت اجتماعی در یک شهر است.

انتهای پیام/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول