اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف سیستان‌ و بلوچستان خبر داد

ثبت 95 درصد اطلاعات مساجد و موقوفات سیستان ‌و بلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف استان سیستان ‌و بلوچستان گفت: حدود 95 درصد از اطلاعات مساجد و موقوفات این استان در 8 ماه امسال ثبت سامانه اطلاعاتی شده است.

ثبت 95 درصد اطلاعات مساجد و موقوفات سیستان ‌و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام منصور هاشمی در این‌باره اظهار داشت: ثبت اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه از ابتدای سال‌جاری به صورت جدی و تمام‌وقت در سطح ادارات اوقاف سیستان و بلوچستان آغاز شد و در حال حاضر با گذشت بیش از هشت ماه در حدود 95 درصد از اطلاعات مساجد و موقوفات استان با صرف 4 هزار ساعت کار مداوم توسط کارکنان اوقاف در سامانه اطلاعاتی ثبت شده است.

وی افزود: ثبت اطلاعات سند مسجد و موقوفه، آدرس، ثبت اطلاعات وقف‌نامه و اسکن تمام اطلاعات و ضمائم پرونده و همچنین انجام تمامی امور مالی و اطلاعاتی آتی موقوفه از جمله اقداماتی است که در زمینه مساجد و موقوفات در سامانه جامع اطلاعاتی موقوفات و اماکن متبرکه انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: ثبت اطلاعات و انتقال تمامی سابقه موقوفات به سامانه اطلاعاتی، انجام تمام امور مالی، عمرانی و حفظ و نگهداری موقوفات را تسهیل و به آن سرعت غیرقابل مقایسه‌ای نسبت به گذشته داده است.

هاشمی بیان داشت: در حال حاضر گرفتن سند موقوفات و مساجد، اقدامات حقوقی، اجاره واحدهای تجاری موقوفات (رقبه)، گزارش‌گیری از وضعیت لحظه‌ای موقوفات، اجرای نیت واقفان، غبارروبی بقاع متبرکه و اقدامات فرهنگی از طریق سامانه اطلاعاتی موقوفات و اماکن متبرکه انجام می‌شود.

وی افزود: مکانیزه کردن انجام امورات موقوفات و اماکن متبرکه از اقدامات بسیار مهم سازمان اوقاف و امور خیریه می‌باشد و این امر باعث شفاف شدن وضعیت موقوفات برای مردم و مسئولان شده و عملکرد کارکنان اوقاف از این طریق در مورد موقوفات قابل ارزیابی است.

انتهای پیام/75002/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول