اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ایزدی در گفت‌وگو با فارس:

اقتدار نرم پاسخگوی نیاز جامعه کنونی است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر مطالعات و تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: امروزه اقتدار نرم پلیس همراه با تکنیک‌های علمی و مشارکت مردمی آرامش و امنیت را در جامعه استوار می‌کند.

اقتدار نرم پاسخگوی نیاز جامعه کنونی است

علی ایزدی در همایش ملی پلیس دانش‌بنیان در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی فارس از سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سرمایه اجتماعی، اساس قدرت پلیس است که شعار و رویکرد عملیاتی امسال ناجا در کشور می‌باشد، آرامش و امنیت تنها با همکاری تمامی آحاد و اقشار جامعه، نهادها، ارگان‌ها، سازمان‌ها، اندیشمندان و نخبگان اجتماعی میسر می‌شود.

وی ادامه داد: آرامش و احساس امنیت در همه زمینه‌ها، زمانی محقق می‌شود که شاخص‌های علمی و فرهنگی جامعه ارتقا یابد و مردم پلیس خود و همکار پلیس در جامعه باشند.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: دیگر دوره نظامی کردن چهره شهرها به پایان رسیده و خدمت دهی به مردمی که ولی‌نعمت ما هستند از واجبات و اصول اولیه کار نیروهای انتظامی است.

ایزدی پیشینه مطالعاتی شکل‌گیری پلیس را در جهان سه دوره عنوان کرد و گفت: در دوره اول و دوم، قدرت فیزیکی پلیس ملاک بود و برای ایجاد امنیت از ابزار خشونت و تحکم کلامی بهره می‌گرفتند، با پیشرفت علم و تکنولوژی به این نتیجه رسیدند که باید همگام با تکنولوژی و فناوری نوین به کشف جرائم و ایجاد امنیت در جامعه اقدام کنند و در دوره سوم، دیگر تکنولوژی نرم‌افزاری و اینکه مردم خود پلیس خود باشند و در کنار پلیس همگام با پلیس بودن مطرح است این مهم تنها از راه ارتباطات 2 طرفه متناسب با شرایط جامعه بوده که قدرت و امنیت را برای جامعه به ارمغان می‌آورد.

وی ابراز امیدواری کرد: با جلب اعتماد مردم، پلیس جامعه ایران بتواند احساس امنیت و آرامش را به مردم اهدا و جامعه‌ای پویا و خلاق و مستعد برای تولید علم و دانش داشته باشیم و از این طریق ضریب تخلفات را به صفر برسانیم.

رئیس دفتر مطالعات و تحقیقات فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان از عملکرد پیشکسوتان همچون سردار قصری و فهیمی‌راد که بستر را برای تولیدات علمی در استان فراهم کرده‌اند، قدردانی کرد و افزود: حرکت‌های خوبی در زمینه پیشرفت علمی و پژوهشی پلیس در حال انجام است که تقویت اقتدار نرم و علمی پلیس عامل تحول پویا در جامعه و حاصل آن اجتماع سالم و مطمئن است.

ایزدی دستاوردهای همایش پلیس دانش‌بنیان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: شرایط جغرافیایی سیستان و بلوچستان به دلیل همسایگی با 2 کشور افغانستان و پاکستان که متأسفانه بیشترین نقاط بیابانی مرزهای آنها با کشور ما همجوار است، و در اصطلاح سیاسی چنین مکان‌هایی را مکان‌های کم دولت و یا بی‌دولت می‌نامند،  (زیرا از مرکز خدمات‌دهی به مردم دور و محروم هستند)، شرایط و زمینه برای شرارت بیشتر می‌شود و بهترین حربه برای ایجاد امنیت در این مناطق تبدیل تهدیدها به فرصت است که از کانال اشتغال و توسعه فرهنگ اجتماعی و اقتصادی مردم امکان‌پذیر است.

وی فرآیند تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی حوزه انتظامی کشور را در طرح‌های اجتماعی سه سال اخیر مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: برگزاری نخستین همایش ملی شهرهای مرزی با حضور نخبگان، دانشمندان و فرهیختگان و با محوریت استان سیستان و بلوچستان که با استقبال و اقبال بی‌نظیر روبه‌رو شد و مسیر را برای تولید علم و ارتباط بیشتر پرسنل نیروی انتظامی با مراکز علمی تسهیل کرد برای توسعه و گسترش امنیت و کنترل مرزها با بهره‌گیری از ایده‌های علمی کاربردی، مثمر ثمر می‌باشد.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از انجام تفاهم‌نامه‌های زیادی فی‌مابین مراکز علمی دانشگاهی و مرکز مطالعات و تحقیقات نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: حوزه سیستان و بلوچستان به لحاظ موقعیت استراتژی و سوق‌الجیشی و دارا بودن مرزهای طولانی آبی و خاکی در تقسیم بندی مطالعاتی در ردیف مطالعات حوزه شهرهای مرزی قرار گرفته که همکاری مردم و مسئولان برای تحقیقات، پژوهش و مطالعات در این حوزه را می‌طلبد.

انتهای پیام/75003/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول