اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مسافر حمل و نقل گیلان خبر داد

افزایش فروش بلیت‌های مسافر خارج از پایانه‌های گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مسافر حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از افزایش 34.86 درصدی فروش بلیت‌های مسافر خارج از پایانه‌ها در این استان خبر داد.

افزایش فروش بلیت‌های مسافر خارج از پایانه‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسن علیزاده عصر سه‌شنبه در جلسه حمل و نقل گیلان اظهار کرد: تعداد مسافران جابه‌جا شده توسط ناوگان عمومی از ابتدای سال جاری تاکنون در گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد افزایش داشته است.

وی گیلان را از استان‌های پیشرو در حوزه حمل و نقل عمومی عنوان کرد و افزود: تعداد 3 میلیون و 990 هزار و 529 نفر مسافر از ابتدای سال جاری تاکنون در گیلان جابه‌جا شدند.

رئیس اداره مسافر حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با بیان اینکه رشت با جابه‌جایی 2 میلیون و 337 هزار و 790 نفر مسافر بیشترین تعداد جابه‌جایی مسافران در گیلان را انجام داده است، تصریح کرد: رودسر با جابه‌جایی 318 هزار و 962 نفر مسافر رتبه دوم را کسب کرده است.

علیزاده از افزایش 34.86 درصدی فروش بلیت‌های مسافر در خارج از پایانه‌های استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و بیان کرد: امسال جابه‌جایی مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به فعالیت 121 موسسه مسافری در گیلان، ابراز کرد: پوشش رعایت نرخ عرف در موسسه‌های مسافری استان، 90 درصد افزایش دارد.

رئیس اداره مسافر حمل و نقل و پایانه‌های گیلان، حمل و نقل را بخشی از ساختار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه دانست و اضافه کرد: سفر ایمن، ارزان و راحت از ویژگی‌های حمل و نقل عمومی است.

علیزاده تذکر یا توبیخ کتبی به مؤسسه‌های حمل و نقل را از وظایف این نهاد عنوان کرد و یادآور شد: تعداد 20 مورد تذکر یا توبیخ کتبی ماده 12 از ابتدای سال جاری تاکنون به موسسه‌های حمل و نقل استان داده شده است.

وی با بیان اینکه تعداد 4 مورد تعطیلی مسیر یا قطع خدمات موسسه‌های حمل و نقل از ابتدای سال جاری تاکنون در استان انجام شده است، اظهار کرد: تعداد 9 مورد لغو پروانه تعلیقی و 6 مورد لغو پروانه توسط حمل و نقل و پایانه‌های گیلان انجام شده است.

رئیس اداره مسافر حمل و نقل و پایانه‌های گیلان بر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گیلان تأکید کرد و گفت: اجرای طرح همنامی شرکت‌های مسافری به مقصد تهران توسط مؤسسه‌های مسافری استان انجام شده است.

انتهای پیام/84001/ذ/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول