اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آبفار گیلان:

آب آشامیدنی 20 روستای گیلان تامین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از آغاز اجرای 10 پروژه تامین آب آشامیدنی برای 20 روستا در 3 ماه اخیر در این استان خبر داد.

آب آشامیدنی 20 روستای گیلان تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی فرامینی در جلسه آب و فاضلاب روستایی گیلان با اشاره به آغاز اجرای 10 پروژه تامین آب آشامیدنی 20 روستای استان اظهار کرد: برای اجرای این تعداد پروژه‌ها بیش از 50 میلیارد و 450 میلیون ریال از اعتبارات ملی و استانی هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، 3 هزار و 825 خانوار روستایی گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر عامل آبفای گیلان حجم عملیات اجرایی این تعداد پروژه‌ها را شامل بیش از 74 هزار متر لوله‌گذاری خطوط توزیع و انتقال، احداث 3 باب مخزن زمینی، حفر چندین حلقه چاه عمیق و ساخت ایستگاه‌های پمپاژ اعلام کرد و افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها حدود 1.25 درصد به شاخص بهره‌مندی روستاییان از آب شرب بهداشتی افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون 709 روستای گیلان در قالب طرح جامع آبرسانی به یک‌هزار روستای شرق و غرب گیلان از آب آشامیدنی مناسب بهره‌مند شده‌اند، خاطرنشان کرد: در راستای تکمیل این طرح اکنون عملیات نقشه‌برداری به روش فتوگرامتری به منظور آبرسانی به 81 روستای شهرستان‌های فومن و شفت به اتمام رسیده و مراحل مطالعاتی این کار آغاز شده است.

به گفته فرامینی، به منظور تقویت فشار آب 56 روستای بخش‌های لشت‌نشا، خشکبیجار و کوچصفهان نیز سه باب مخزن زمینی و هوایی در پنج مجتمع آبرسانی شهرستان رشت احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 35 میلیارد ریال از منابع استانی برای اجرای این پروژه مصوب شده است، یادآور شد: با احداث 3 باب مخزن زمینی و هوایی مشکل ذخیره و تامین فشار آب 8 هزار و 183 خانوار روستایی شهرستان رشت برطرف می‌شود.

مدیر عامل آبفار گیلان درباره اجرای عملیات گابیون‌بندی رودخانه ماسوله‌رود خان برای حفاظت از تاسیسات سایت بزرگ باغبانان فومن، متذکر شد: در سیل فروردین امسال حدود 10 میلیارد ریال به این سایت آبرسانی خسارت وارد آمد و بخشی از دیواره شرقی آن نیز تخریب شد.

وی ابراز کرد: به منظور جلوگیری از آسیب رساندن طغیان رودخانه ماسوله رودخان که در همجواری این سایت آبرسانی قرار دارد، پروژه گابیون‌بندی این رودخانه در حال اجراست.

فرامینی، با اشاره به اینکه اجرای این پروژه به 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، اذعان کرد: تاکنون 4 میلیارد ریال برای عملیات گابیون‌بندی رودخانه ماسوله‌رودخان اختصاص یافته و 50 درصد کار نیز انجام شده است.

وی تصریح کرد: اکنون 64 روستای فومن، صومعه‌سرا و انزلی از سایت باغبانان فومن تامین آب می‌شوند.

به گفته این مسئول، اکنون 217 هزار و 668 مشترک در گیلان زیرپوشش شبکه آبرسانی روستایی قرار دارند.

وی، میزان بهره‌مندی روستاهای گیلان از نعمت آب شرب بهداشتی را 70 درصد اعلام کرد و یادآور شد: گیلان دارای 2 هزار و 50 روستای بالای 20 خانوار است که بیش از یک‌هزار و 536 روستای آن از آب آشامیدنی مناسب برخوردار هستند.

انتهای پیام/2300/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول