اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداری مالی شهرداری گرگان خبر داد

اضافه شدن 6 متر دیگر به سرانه فضای سبز شهر گرگان

خبرگزاری فارس: معاون اداری مالی شهرداری گرگان از اضافه شدن شش متر دیگر به سرانه فضای سبز شهر گرگان خبر داد.

اضافه شدن 6 متر دیگر به سرانه فضای سبز شهر گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی نادری بعدازظهر امروز در جمع کارشناسان شهرداری گرگان اظهار داشت: یک‌هزار و 7 هکتار عرصه جنگلی برای تبدیل به پارک و فضای تفرجگاهی در اختیار شهرداری گرگان قرار می‎گیرد.

وی تصریح کرد: طبق بند ج ماده 147 برنامه پنجم توسعه کشور وزارت جهاد کشاورزی (سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور) موظف است ظرف مدت یکسال اول برنامه بدون رعایت تشریفات مناقصه مدیریت، احداث، نگهداری، توسعه و بهره‎برداری پارک‎های جنگلی و مراتع قابل درختکاری، نهالستان‎های متروکه و اراضی واقع در کاربری‎های سبز و کمربند سبز شهرها را در محدوده و حریم شهرها با حفظ مالکیت دولت و کاربری طبق طرح مورد توافق شهرداری و سازمان مذکور بدون دریافت حقوق مالکانه به شهرداری مربوطه به منظور توسعه فضای سبز و استفاده بهینه واگذار کند.

معاون اداری مالی شهرداری گرگان ادامه داد: در همین راستا و با پیگیری‎های به عمل آمده از اوایل سال 1390و از طریق اداره کل منابع طبیعی استان و ارزیابی استعداد اراضی منابع ملی واقع در محدوده حریم شهر توسط مشاوران و متخصصان نهایتاً چهار نقطه در محدوده مورد نظر برای استفاده تفرجگاهی معرفی شد.

602 هکتار در منطقه ناهارخوران به شهرداری گرگان واگذار می‎شود

نادری افزود: بر طبق این بند 602 هکتار در منطقه ناهارخوران، 185 هکتار در منطقه النگدره، 200 هکتار از اراضی هزار پیچ و 69 هکتار منطقه جنگلی واقع در ضلع غرب محور صیاد شیرازی به شهرداری گرگان واگذار می‎شود.

معاون اداری مالی شهرداری گرگان اذعان داشت: پارک جنگلی النگدره با طرح قبلی به شهرداری واگذار و مقرر شد طرح بازنگری حداکثر تا اواخر شهریور ماه سال آینده انجام گیرد.

وی اضافه کرد: برای ناهارخوران و هزار پیچ نیز طرح تهیه شده و پس از تایید در کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به شورای عالی جنگل و مرتع ارسال شده و برای منطقه ضلع غرب صیاد طرح توسط مشاور تهیه شده و در حال نشست کارشناسی بین کارشناسان شهرداری و اداره کل منابع طبیعی هستیم تا نهایتاً پس از طرح در کمیته فنی برای ارسال به شورای عالی خاک، جنگل و مرتع اقدام شود. 

نادری ادامه داد: طرح‎های مذکور براساس زون‎بندی به روش ORRRC با زون‎بندی هفتگانه شامل زون تفرجگاهی با تراکم بالا، زون تفرجگاهی معمولی، زون تفرجگاهی با محیط زیست طبیعی، زون منحصربه‎فرد، زون حفاظتی، زون فرهنگی و تاریخی و زون بازسازی با تشریح عمومی آنها تهیه شده است.

وی تصریح کرد: با این اقدام شش متر دیگر به سرانه فضای سبز شهر گرگان اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول