اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد:

ورودی شهرهای استان یزد از کمبود فضای سبز رنج می‌برد

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: اکثر ورودی شهرهای استان یزد با مشکل فضای سبز روبه‌رو است.

ورودی شهرهای استان یزد از کمبود فضای سبز رنج می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، سیدابوالفضل وکیلی در دیدار با فرماندار ابرکوه، در مورد مشکلات فضای سبز ورودی‌های ابرکوه به ویژه در مسیر ابرکوه به یزد اظهار داشت: بیشتر ورودی شهرهای استان با مشکل فضای سبز روبه‌رو است و با همکاری مجموعه فرمانداری، برای حداقل کاشت چند ردیف درخت برای رفع خستگی مردم در مسیرابرکوه - یزد، اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی متعلق به همگان و وظیفه حراست از آنها نیز وظیفه‌ای همگانی است، افزود: باید برای حفاظت و احیای عرصه‌های طبیعی، فرهنگ‌سازی کرد و ائمه جمعه و جماعات و رسانه‌ها باید در این زمینه به یاری مسئولان بیایند.

وکیلی عنوان کرد: در غیر این صورت با توجه به اقلیم خشک، کمبود آب و آلودگی‌های ناشی از صنایع، در زمانی نه چندان دور دیگر قادر به زندگی نیستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد همچنین اعتبارات اختصاص یافته به ادارات منابع طبیعی استان یزد را ناکافی ذکر کرد و بیان داشت: در حال رایزنی با مجمع نمایندگان استان یزد برای انتقال مشکلات در این زمینه هستیم.

فرماندار ابرکوه نیز در این دیدار با اشاره به اینکه می‌توان با فضاسازی، فضاهای بیابانی و ورودی شهرستان ابرکوه از چشم‌انداز خشک این محیط کاست، اظهار داشت: با این کار می‌توان ارزش بیابان را برای مردم بیشتر از گذشته ملموس و آنها را برای حفاظت از این عرصه‌ها ترغیب کرد.

اسماعیل برزگرزاده با اشاره به وجود منبع آبی موجود در سد کاسه‌رود افزود: باید از بند کاسه‌رود و آبی که در دل کویر جاری می‌شود به نحو احسن استفاده کرد و لزوم اجرای طرح‌هایی مانند ایجاد تفرجگاه در این منطقه از کویر، امروز بیش از پیش احساس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را در شهرستان برای داشتن منابع طبیعی همیشه پویا و فعال به کار می‌گیریم تا گونه‌های منقرض شده گیاهی و جانوری احیا شود.

این مسئول با اشاره به عرصه‌های بیابانی ابرکوه که با توجه به آسیب‌های وارد شده به ویژه در فصل‌های بادی، مردم و عرصه‌های کشاورزی را با تهدید روبه‌رو کرده است، خواستار اختصاص بودجه‌های مناسب برای بیابان‌زدایی شد.

انتهای پیام/2464/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول