اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی لرستان:

‌واحدهای کارگری لرستان طی سال‌جاری ‌6262 بار بازرسی شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی لرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 6 هزار و 262 فقره بازرسی از واحدهای کارگری لرستان انجام گرفته است.

‌واحدهای کارگری لرستان طی سال‌جاری ‌6262 بار بازرسی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حامد ویسکرمی عصر امروز در همایش یک روزه کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در لرستان گفت: این تعداد بازرسی نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در هفت ماهه سال گذشته 91 حادثه ناشی از کار در واحدهای تولیدی گزارش شده است، افزود: در هفت ماهه امسال این رقم به 64 حادثه رسیده که در مجموع نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29,6 درصد کاهش حادثه را شاهد بوده‎ایم.

ویسکرمی گفت: هزینه‌های درمانی کارگران حادثه دیده توسط بیمه تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی لرستان گفت: هم‌اکنون 119 کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در استان فعال است که این میزان نسبت به هفت ماهه گذشته 17 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه کمیته‌های نیمه‌فعال نیز 45 درصد کاهش یافته گفت: هم‌اکنون سه کمیته غیرفعال در استان وجود دارد که انتظار می‌رود در راستای فعال شدن این کمیته‌ها اقدام شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی لرستان در خصوص بازنشستگی پیش از موعد در واحدهای تولیدی در لرستان گفت: در 6 ماهه امسال دو هزار و 319 نفر متقاضی بازنشستگی پیش از موعد بودند که این رقم در شش ماهه سال گذشته، 765 مورد بوده که 203 درصد رشد داشته است.

وی در خصوص بررسی وضعیت کارگران در واحدهای کارگری گفت: در سال‌جاری وضعیت یک‌هزار و 905 کارگر بررسی شده که این رقم نسبت به سال گذشته 127 درصد داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در سال‌جاری یک‌هزار و 626 نفر در مشاغل سخت و زیان‎آور بازنشست شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 136 درصد رشد داشته است.

در این همایش که با حضور محمد اصابتی مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر شورای عالی حفاظت فنی و عبدالرحمن بهرامی معاون بهداشت حرفه‌ای مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور برگزار شد، از سه کمیته برتر حفاظت فنی واحدهای کارگری استان تجلیل شدند.

انتهای پیام/85001/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول