اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هوشیاری مأموران حفاظت محیط زیست انجام شد

آزادسازی یک قلاده گرگ و 14 پرنده کمیاب در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از رهاسازی یک قلاده گرگ و 14 پرنده کمیاب که در دام شکارچیان غیرمجاز گرفتار آمده بودند، خبر داد.

آزادسازی یک قلاده گرگ و 14 پرنده کمیاب در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی عصر امروز در جریان رهاسازی این پرندگان و حیوانات اظهار داشت: با آگاه‌سازی مردم و اطلاع‌رسانی آنها و حضور به موقع نیروهای حفاظتی این پرندگان و حیوانات از دام سودجویان رهایی پیدا کرده و به آغوش طبیعت بازگشتند.

وی تصریح کرد: تعداد چهار قطعه پرنده قرقاول، هشت قطعه آنگوت و دو قطعه کبک به همراه یک قلاده گرگ در یک واحد گاوداری توسط فرد سودجو و شکارچی غیرمجاز نگهداری می‌شد که با اطلاع مردم مأموران ما در منطقه حاضر شده و اقدام به کشف و ضبط این پرندگان کردند.

حمیدی خاطر نشان کرد: این پرندگان بعد از کشف و ضبط رهاسازی شده و فرد متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شد.

این مسئول به ممنوعیت و محدودیت شکار به ویژه در مناطق حفاظتی اشاره کرد و ادامه داد: ما باید در آستانه فصل سرما و زمستان بیش از گذشته مراقب حیات وحش باشیم و اجازه ندهیم در این زمینه حیوانات و بسیاری از موجودات زنده در مضیقه و مشکل به سر ببرند.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: همشهریان ما باید بیش از گذشته در حمایت از حیوانات و پرندگان احساس وظیفه کنند و اجازه ندهند عده‌ای سودجو و شکارچی از موقعیت پیش آمده سو استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل همچنین به آغاز مهاجرت پرندگان به مناطق گرمسیر و تالاب‌های شمال استان اشاره کرد و بیان داشت:‌ آنچه که در این بین مهم و ضروری به نظر می‌رسد اینکه تلاش کنیم تا این پرندگان در مسافرت و کوچ زمستانی خود با مشکلی مواجه نشوند.

انتهای پیام/62006/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول