اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فعال رسانه‌ای:

بنگاه مطبوعاتی برای هم‌افزایی نشریات خراسان‌رضوی راه‌اندازی شود

خبرگزاری فارس: یک فعال رسانه‌ای گفت: خراسان ‌رضوی در بحث مطبوعات و نشریات ظرفیت قابل ‌توجهی دارد که این ظرفیت نیازمند ایجاد بنگاه مطبوعاتی برای انسجام و هم‌افزایی است.

بنگاه مطبوعاتی برای هم‌افزایی نشریات خراسان‌رضوی راه‌اندازی شود

سیدجلال فیاضی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: خراسان‌رضوی از حیث تکثر و تنوع بیشترین نشریات را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی افزود: اگر چه میزان روزنامه‌های عمومی و روزانه استان محدود بوده و فقط خراسان، قدس و شهرآراست اما با نگاه موشکافانه درمی‌یابیم که کیفیت روزنامه‌های خراسان‌رضوی سرآمد روزنامه‌ها و نشریات استانی در سطح کشور است.

فیاضی با بیان اینکه وجود تنوع و تعدد نشریات تخصصی علمی و پژوهشی نقطه قوت غنای علمی استان است، خاطر نشان کرد: اگر چه نشریات دستگاهی، تخصصی، علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی و فرهنگی نسبت به سه روزنامه عمومی و روزانه کشور بیشتر است که این امر از دیدگاه برخی با عنوان ضعف تلقی می‌شود اما تعدد نشریات علمی و پژوهشی حاکی از غنای علمی و توجه دانش‌آموختگان به امر پژوهش است.

این فعال رسانه‌ای تصریح کرد: در مجموع نشریات محلی و استانی نیاز به رشد بیشتری دارند و بر همین ‌اساس باید بنیان این رشد را بر تربیت نیروی انسانی، تخصصی و کارآمد قرار دهیم.

وی ادامه داد: حضور نیروهای انسانی کم‌تجربه و نوپا نباید عامل کاهش کیفیت نشریه و مطبوعات شود بلکه با آموزش و نظارت بر امور آنها می‌توان بستر ترقی و رشد را به واسطه نیروی خلاق و ایده‌پرداز جوان فراهم ساخت.

فیاضی با اشاره به مشکل کاغذ با عنوان معضل نشریات مکتوب یادآور شد: در حال حاضر تمام نشریات مکتوب با مشکل کاغذ مواجه هستند و این امر برای استانی چون خراسا‌ن‌ضوی که از لحاظ کیفی و محتوایی سرآمد نشریات استانی کشور است مانعی در مسیر سیر صعودی تلقی می‌شود.

مدیر مسئول پیشین روزنامه شهرآرا تاکید کرد: به ‌طور حتم شرایط استانی نشریات از شرایط کشوری تبعیت می‌کند اما نمی‌توان تمام مشکلات و موانع را به کل تعمیم داد و مدیران رسانه و نشریات مکتوب با مدیریت صحیح بحران باید سبب رشد و ارتقای نشریات خود شوند.

وی یادآور شد: مشکلات نشریات محلی و استانی در دو محور اقتصاد و انسجام تعریف می‌شود و فضای مطبوعاتی و رسانه‌ای استان نیازمند انسجام و همگرایی بیشتر است.

فیاضی گفت: برای رفع موانع و مشکلات می‌توان چاره‌اندیشی مبتنی بر ایجاد بنگاه‌های مطبوعاتی در استان کرد.

این فعال رسانه‌ای و فرهنگی بنگاه‌های مطبوعاتی را مدخلی برای انسجام و اتخاذ تصمیم‌گیری درست توصیف کرد و اذعان داشت: در بنگاه مطبوعاتی، سران رسانه استان چون مدیران مسئول نشریات و رسانه‌ها در راستای اهداف مشترک خود به بحث، تبادل ایده، نشست مشترک و انتشار نشریه مشترک می‌پردازند و حتی با ایده‌پردازی مشترک برای آموزش نیروی انسانی و تخصصی اقدام می‌‌کنند.

فیاضی با اظهار امیدواری از اینکه مسئولان دولتی در نقد آستانه تحمل خود را بالا ببرند، تصریح کرد: زمینه نقد مطبوعات باید فراهم شود البته نقدی که مفید، منطقی و حرفه‌ای باشد و در این راستا مسئولان دولتی باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند.

انتهای پیام/70002/ز/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول