اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرخانه مطبوعات استان گلستان خبر داد

برخورد قانونی با سوءاستفاده از نام خانه مطبوعات گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر خانه مطبوعات استان گلستان از برخورد قانونی با سوءاستفاده از نام خانه مطبوعات گلستان خبر داد.

برخورد قانونی با سوءاستفاده از نام خانه مطبوعات گلستان

محمد آریان‌نیا امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان از ثبت خانه مطبوعات استان گلستان در اداره ثبت اسناد و املاک گلستان خبر داد.

خانه مطبوعات قانونی گلستان در اداره کل ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است

وی با اشاره به پیچ‌ و خم‌های اداری زیاد و موانع موجود برای ثبت‎خانه تصریح کرد: قوانین ثبت مؤسسات سخت و پیچیده شده است اما با توجه به لزوم ثبت خانه همه این موانع در یک پروسه چند ماهه رفع شد و خوشبختانه هم‌اکنون «خانه مطبوعات استان گلستان» به عنوان یک مؤسسه به شماره 424 و شناسه ملی 10700186530 در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری استان گلستان به ثبت رسیده است.

مدیر خانه مطبوعات استان گلستان با گلایه شدید از تعدادی از همکاران مطبوعاتی به برگزاری نشست‌هایی موسوم به نقد ماه نشریات اشاره کرد و گفت: بسیار خوب است که چنین نشست‌هایی در سطح نشریات استان برگزار می‌شود اما متأسفانه دوستان این نشست‌ها را به نام «خانه مطبوعات استان گلستان» برگزار می‌کنند.

آریان‎نیا ادامه داد: خانه تا به حال چنین نشست‌هایی نداشته و در صورت برگزاری به نحو مناسبی اطلاع‌رسانی‌خواهد کرد.

به خاطر لزوم وحدت اهالی مطبوعات تاکنون واکنش نشان نداده‌ایم

مدیر خانه مطبوعات گلستان با بیان اینکه تا به حال چندین بار جلساتی با عنوان خانه مطبوعات استان گلستان برگزار شده که با توجه به لزوم وحدت اهالی مطبوعات واکنش خاصی نشان نداده‌ایم اظهار داشت: اما ظاهراً این جلسات ادامه‌ دارد و به نام خانه هم دایر می‌شود.

دوستان به جای شعار قانونگرایی در عمل پایبند به آن باشند

آریان‌نیا با تأکید بر این مسئله که در صورت تکرار چنین اتفاقاتی و سوءاستفاده از نام خانه مطبوعات استان گلستان، حق هرگونه پیگرد قانونی از تمامی کانال‌های موجود را برای خود محفوظ می‌‌دانیم گفت: از همه این دوستان می‌خواهم همان گونه که در شعارهایشان بر اجرای قانون تأکید دارند در عمل نیز به آن پایبند باشند.

ارشاد با هرگونه فعالیت غیرقانونی خانه مطبوعات بدون مجوز برخورد کند

پیش از این معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان خواستار برخورد با فعالیت غیرقانونی خانه مطبوعات بدون مجوز شد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان باید با هرگونه فعالیت غیرقانونی خانه مطبوعات بدون مجوز برخورد کند.

هرگونه فعالیتی خارج از خانه مطبوعات قانونی وجاهت قانونی ندارد

علیرضا جمشیدی اظهار داشت: با برگزاری انتخابات قانونی توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و مشارکت خبرنگاران رسانه‎ها و جراید حتی فعالان سابق خانه مطبوعات، روند فعالیت قانونی و دارای مجوز در اختیار اعضای هیئت مدیره جدید قرار گرفت و هرگونه فعالیتی خلاف این موضوع وجاهت قانونی ندارد و خلاف قوانین و مقررات است.

وی با تاکید بر اینکه همواره برگزاری انتخابات در تمام جهان محترم شناخته می‎شود تصریح کرد: همه باید به قانون تن بدهند و اگر کسی خلاف قانون عمل و کارشکنی کند در مرحله اول باید به آنها تذکر داد و اگر نصیحت و موعظه کارساز نبود لازم است تا برخورد قانونی با این افراد صورت بگیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان ابراز داشت: اگر اعضای یک خانه مطبوعات و یا هر هیئت مدیره‎ای تغییر و جابه‌جا می‎شوند منظور رضایت یا عدم رضایت نیست بلکه این امر طبیعت رأی‎گیری و برگزاری انتخابات است.

جمشیدی اضافه کرد: معمولاً هر هیئت مدیره‎ای بعد از چند سال فعالیت عرصه را برای دیگر افراد نیز باز می‎گذارد و پس از برگزاری انتخابات، افراد جابه‌جا می‎شوند لذا پس از این تغییرات باید به رأی اعضا و قانون احترام گذاشت.

اصحاب رسانه نهایت همکاری را با خانه مطبوعات گلستان داشته باشند

وی در پایان از همه اصحاب رسانه و مطبوعات خواست تا نهایت همکاری و تعامل را با اعضای هیئت‎ مدیره جدید خانه مطبوعات گلستان داشته باشند.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول