اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف برنامه‌ریزی مناسب برای زندانیان دختر

جلسه کارگروه بانوان در قزوین برگزار شد

خبرگزاری فارس: جلسه کارگروه بانوان و خانواده با هدف برنامه‌ریزی مناسب برای زندانیان دختر زیر 18 سال و گرامیداشت روز 9 دی در قزوین برگزار شد.

جلسه کارگروه بانوان در قزوین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پیش از ظهر جلسه کارگروه بانوان و خانواده با حضور عباس رمضانی رئیس زندان مرکزی قزوین، طاهره‌بیگم سیدی مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین و حسین افشارمقدم مدیرکل بهزیستی استان قزوین در اتاق جلسات معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین برگزار شد.

رئیس زندان مرکزی استان قزوین در این جلسه اظهار داشت: حضور زندانیان دختر، در بین زندانیانی که سن‌های بالا و جرایم خطرناکی نیز مرتکب شده‌اند، آسیب‌های جدی را برای دختران به همراه خواهد داشت و برای کاهش این آسیب‌ها از مددکاران ویژه‌ای برای این دختران باید استفاده شود.

عباس رمضانی عنوان کرد: دختری که حتی برای مدت پنج روز وارد بند نسوان می‌شود با مجموعه‌ای از زنان آشنا می‌شود که می‌توانند این گونه دختران را وارد باندهای تبهکاری و قاچاق خود بکنند و این یک آسیب جدی برای دختران محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین، ساختمان ویژه‌ای برای کانون اصلاح و تربیت مخصوص دختران تأسیس شد، اما با توجه به کاهش زندانیان دختر این فضا هم‌اکنون به عنوان مرکز توسعه سلامت استفاده می‌شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین نیز در این جلسه عنوان کرد: ورود دختری به بند نسوان که کمتر از 18 سال سن دارد و آشنایی او با زنانی که به نوعی برخی از آنان سابقه‌دار هستند می‌تواند فضای فراگیری جرم‌های جدید را برای این رده‌سنی فراهم کند.

طاهره بیگم‌سیدی ادامه داد: نیازمند کانونی هستیم تا بتوانیم دختران را از زنان مجرم جدا کنیم تا آسیب‌های اجتماعی این قشر نیز کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: فضای روانی مناسبی در زندان قزوین حاکم است و شاهد برخوردهای معقولی از زندانیان در زندان هستیم که نشان از مدیریت خوب مدیران زندان است.

در ادامه این جلسه مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: ابزار اعمال مناسب در تمام فرآیندهای مددکاری که با قهر و اجبار همراه است در سازمان بهزیستی وجود ندارد.

حسین افشارمقدم اضافه کرد: با توجه به امکانات، منع قانونی و ساز و کاری که قانون برای سازمان بهزیستی تعیین کرده، امکان پذیرش آسیب دیدگانی که متهم و حتی مجرم هستند در حوزه‌های مددکاری سازمان بهزیستی وجود ندارد.

وی گفت: با توجه به شرایط کار اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی و کار در حوزه‌های پرتنش و هیجانی، درخواست آموزش‌های لازم به عنوان ضابط قضایی را از مدیرکل دادگستری استان قزوین داشته‌ایم.

تشکیل کمیته ویژه‌ای برای بررسی و آماده‌سازی فضای مناسب برای زندانی دختر زیر 18 سال به دستور معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین، برنامه‌ریزی مناسب برای گرامیداشت روز 9 دی برای بانوان استان قزوین، تهیه کارگاه آموزش و برگزاری نمایشگاه مد و لباس در این استان با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/77004/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول