اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های قزوین:

نزاع و درگیری ششمین جرم زندانیان قزوینی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های قزوین گفت: نزاع و درگیری که ششمین جرم زندانیان استان را تشکیل می‌دهد، یکی از بزرگ‌ترین معضلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه است که نتیجه فقر فرهنگی و عدم تمکین به قانون است.

نزاع و درگیری ششمین جرم زندانیان قزوینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های قزوین، حمیدرضا فراست‌طلب اظهار داشت: نزاع و درگیری با فراوانی ورودی قریب به 4 درصد، ششمین جرم زندانیان استان را تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: بروز برخوردهای خشونت‌آمیز در بین گروه‌ها نشان‌دهنده عدم کنترل بر رفتار و وجود پرخاشگری و ناکامی در افراد است.

فراست‌طلب بسیاری از نزاع‌ها و خشونت‌ها را ناشی از جهل و ناآگاهی افراد دانست و یادآور شد: بررسی‌ها نشان می‌دهد 77 درصد از زندانیانی که به این جرم تحمل حبس می‌‌کنند، فاقد سابقه کیفری هستند و بیشترین آنها در طبقه سنی 19 تا 25 سال قرار دارند.

مدیرکل زندان‌های قزوین به تعصبات قومی و قبیله‌ای اشاره کرد و افزود: متأسفانه نزاع‌های قومی و محلی به علت ضعف فرهنگی و با بهانه‌های مختلف مکررا اتفاق افتاده و هزینه‌های غیر قابل جبرانی را بر مردم و دولت وارد می‌سازد.

وی تأکید کرد: عدم کنترل بر رفتارهای پرخاشگرانه بسیاری از رویارویی‌های اجتماعی را به درگیری و نزاع تبدیل می‌سازد.

فراست‌طلب اضافه کرد: تسلط بر رفتار و افزایش قدرت تحمل، از جمله مهارت‌های اساسی زندگی است و فراگیری آن می‌تواند کمک شایانی به کاهش درگیری کند.

مدیرکل زندان‌های قزوین بالا بودن سطح تحصیلات را یکی از عوامل مهم کاهش درگیری دانست و خاطرنشان کرد: 38 درصد از نزاع‌کنندگان تحصیلاتی پایین‌تر از متوسط دارند و سطح زندگی آن‌ها متفاوت‌تر از سایر افراد است.

وی بیان کرد: مردم در بسیاری از مواقع، خود مجری قانون هستند و بدون اطلاع از عواقب آن در ایجاد ناامنی و ظهور آسیب‌های اجتماعی دخالت دارند.

فراست‌طلب تصریح کرد: مشارکت همه نهادهای اجتماعی در آگاهی بخشیدن به مردم محور فرهنگ‌سازی برای از بین بردن این پدیده زشت در جامعه است.

وی افزود: زندان نیز به نوبه خود با عملی کردن برنامه‌های فرهنگی و آموزشی از جمله آموزش مهارت کنترل رفتارهای پرخاشگرانه، تقویت باورهای دینی، ترویج فرهنگ گذشت و بخشش نقش مؤثری در جلوگیری از نزاع و درگیری دارد و با جدیت و برخورد قاطع با هرگونه شرارت مقابله می‌‌کند.

وی در پایان گفت: برخورد قاطعانه و به دور از اغماض دستگاه‌های قضایی و انتظامی، آمار نزاع و درگیری را کاهش داده و باید با حساسیت بیشتری دنبال شود.

انتهای پیام/2667/ق/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول