اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

به وضعیت زندانیان تحت قرار به صورت ویژه رسیدگی ‌می‌شود

خبرگزاری فارس: زندانیان تحت قرار را از سیاست‌های مهم دستگاه قضایی استان در راستای کاهش تراکم جمعیت کیفری زندان‌ها عنوان کرد.

به وضعیت زندانیان تحت قرار به صورت ویژه رسیدگی ‌می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان مرکزی حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری در جریان بازدید از ندامتگاه اراک افزود: تکیه بر مجازات‌های جایگزین حبس، برنامه راهبردی حوزه قضایی در کاهش جمعیت کیفری ندامتگاه‌های این استان است که در این راستا تدابیر ارزشمندی اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: زندان به عنوان کانون اصلاح رفتار نابهنجار اجتماعی افراد خاطی است و دستیابی به اهداف تربیتی و آموزشی نیازمند سیاست‌های خاص در تعدیل جمعیت کیفری است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: تنها آسیب ناشی از زندانی شدن یک فرد مشکلات فضای فیزیکی زندان‌ها نیست، بلکه خطرات و آسیب‌های اجتماعی در کمین خانواده زندانی نیز مساله‌ای با اهمیت است.

مظفری با بیان اینکه قضات استان مرکزی باید راهبرد مجازات‌های جایگزین حبس را به عنوان اولویت کاری خود قرار دهند، بیان داشت: قضات همچنین باید رسیدگی به مشکلات قضایی زندانیان را با حساسیت دنبال کنند.

وی بر تقویت حرفه آموزی و مراقبت‌های پس از خروج زندانیان به ویژه مددجویان زن و کانون‌های اصلاح و تربیت تأکید ویژه کرد.

خشایار جمشیدی  مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان مرکزی نیز در این بازدید گفت: ماندگاری حدود 70 درصد از جمعیت ورودی زندان‌های این استان از ابتدای سال جاری تاکنون زیر سه ماه بوده است که این نتیجه همکاری قضات در اجرای قانون مجازات‌های جایگزین حبس است.

انتهای پیام/87001/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول