اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی بارندگی‌های شدید در گچساران

ستاد مدیریت بحران گچساران تشکیل جلسه داد

خبرگزاری فارس: در پی بارش شدید باران که از شب گذشته تاکنون در گچساران ادامه دارد، ستاد مدیریت بحران و حوادث این شهرستان تشکیل جلسه داد.

ستاد مدیریت بحران گچساران تشکیل جلسه داد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ستاد مدیریت بحران این شهرستان پیش از ظهر امروز با حضور فرماندار، مدیران و رؤسای ادارات و نهادهای گچساران در محل فرمانداری تشکیل جلسه داد.

رؤسای ادارات و نهادهای گچساران در این جلسه از میزان خسارت‌های وارده در پی بارندگی شب گذشته در این شهرستان گزارشی ارائه دادند.

اقدامات انجام شده در مناطق آسیب‌دیده از سیل اخیر از دیگر موارد مطرح شده توسط مسئولان در این جلسه بود.

بخشدار مرکزی گچساران در این جلسه اظهار کرد: مشکل اصلی در حوزه باباکلان و بی بی حکیمه(س) ریزش زمین در جاده اصلی بوده که برای ساعاتی کوتاه جاده ارتباطی در این حوزه بسته شد و با تلاش و زحمت نیروهای راهداری اداره راه و شهرسازی گچساران، اکنون این مسیر بازگشایی شده است.

یحیی ذبیحی ابراز داشت: برق در بیشتر مناطق روستایی گچساران از جمله سراب ننیز، آبچیرک، آب توت، امامزاده جعفر و حوزه دهستان بویراحمد گرمسیری و به ویژه روستاهای دیل و مارین قطع شده است.

وی خاطرنشان کرد: اداره برق دلیل این قطعی برق را رعد و برق‌های بسیار شدید شب گذشته و سوخته شدن ترانس‌های برق عنوان کرده و مأموران اداره برق در حال پیگیری و رفع این مشکل هستند.

ذبیحی افزود: در برخی روستاها نیز سیل و بارش شدید باران سبب گرفتگی معابر و ایجاد خسارت‌هایی به منازل، احشام و به ویژه باغات شده است.

وی خواستار فوریت‌بخشی کمک‌رسانی در زمینه بازگشایی معابر، برطرف کردن مشکل برق و وصل برق در این مناطق شد.

* آماده‌باش رؤسای ادارات و نهادهای گچساران

فرماندار گچساران نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به وقوع بارش شدید باران و با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر ادامه این بارندگی تا ساعات پایانی شب، لازم است همه مدیران و رؤسای ادارات و نهادها در آماده‌‌باش کامل به سر ببرند.

محمد شفیعی با تقدیر از زحمات همه مسئولان ادارات و نهادها در شب گذشته و حضور مستمر برای برطرف کردن مشکلات به وجود آمده، خواستار تداوم این حضور و این آماده‌باش شد.

وی با اشاره به وقوع برخی حوادث بر اثر کنده‌کاری‌ها و حفاری‌هایی که به طور فنی ترمیم نشده‌اند، از رؤسای ادارات خدمات‌رسان به ویژه آب و فاضلاب شهری خواست تا با سرکشی از مناطق حفاری شده اقدامات پیشگیرانه‌ای را در راستای کاهش این حوادث انجام دهند.

فرماندار گچساران شهرداری دوگنبدان را به عنوان کمپینگ اقامتی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات سنگین و لجستیکی برای خدمات‌رسانی به نقاط مختلف شهری و روستایی این شهرستان و شهردار دوگنبدان را به عنوان مدیریت این کمپینگ اعلام کرد.

شفیعی از رؤسای ادارات و نهادهای گچساران خواست تا با مدیریت واحد شهرداری خدمات‌رسانی را در کمترین زمان ممکن انجام داده تا مشکلات مردم در نقاط شهری و روستایی به حداقل برسد.

وی خدمت‌رسانی به عشایر را بسیار مهم و ضروری دانست و از مجموعه ستاد بحران خواست تا مشکلات به وجود آمده در نقاط عشایری را به صورت ویژه بررسی و برطرف کنند.

به گزارش فارس، از شب گذشته تاکنون بارش شدید باران در نقاط مختلف گچساران آغاز و سبب طغیان رودخانه‌ها، وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در سطح خیابان‌های نقاط شهری و روستایی شده است.

هواشناسی گچساران اعلام کرده است که میزان بارندگی در شب گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 7/42 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول