اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت اداره تبلیغات اسلامی چرام

نخستین جلسه‌ سامان‌دهی مداحان چرام تشکیل شد

خبرگزاری فارس: نشست سامان‌دهی مداحان شهرستان چرام با حضور فرماندار، بخشدار، رئیس سازمان تبلیغات و جمعی از مداحان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

نخستین جلسه‌ سامان‌دهی مداحان چرام تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، صبح امروز نشست سامان‌دهی مداحان شهرستان چرام با حضور فرماندار، بخشدار، رئیس سازمان تبلیغات و جمعی از مداحان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در حاشیه این مراسم علیرضا نیکروز ضمن تسلیت ماه محرم اظهار داشت: ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر و ماهی است که همه زیبایی‌ها و ارزش‌های الهی در آن نهفته است.

فرماندار چرام مهم‌ترین ویژگی امام حسین (ع) را در روز عاشورا داشتن ایمان به خداوند دانست و گفت: بعد از قرن‌ها هنوز جاودانگی آن در دنیا پا برجا است.

این مسئول با بیان این که افراد زیادی هستند که ایمان دارند اما این ایمان‌ها مستحکم و قوی نیست، ابراز داشت: در واقعه عاشورا کسانی بودند که ایمان داشتند اما بر سر دوراهی قرار گرفته و به بیراهه رفتند.

وی با اشاره به این که این راه بیراهه‌ای بود که تاریخ در مورد آن‌ها قضاوت می‌کند، عنوان داشت: ایمان قوی ایمانی است که با مقام‌های دنیوی از بین نرفته و به سمتی جز صراط مستقیم نمی‌رود.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان چرام با بیان این که در روز عاشورا بر بدن حسین (ع) زخم زدند، متذکر شد: در کشور ما در فتنه 88 عده‌ای با آتش زدن پرچم امام حسین (ع) بر پیکر ولایت فقیه ما زخم گذاشتند.

نیکروز  ذاکر اهل بیت را کسی دانست که با بصیرت کامل و ایمان واقعی وارد صحنه شده و در مصیبت و غم ائمه آن چنان مداحی کند که بتواند پیام عاشورا را بیان کند.

رئیس شورای اداری چرام با بیان این که شعر و حتی رفتار مداح باید محتوی یک پیام باشد، خاطرنشان کرد: مداح باید با بحث بصیرت دینی فضای لطیف را در جامعه و به خصوص جوانان ایجاد کند.

وی اضافه کرد: ما باید با بدعت‌ها مبارزه علمی، بصیرتی و فرهنگی کرده و در راستای داشتن ایمان قوی گام بلندتری برداشته تا بتوانیم با تزکیه نفس و خودسازی مسیرهای تعالی را بهتر طی کنیم.

انتهای پیام/82002/ب/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول