اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه جهانی گنبد سلطانیه خبر داد

استقرار پانل‎‏های خورشیدی در گنبد سلطانیه

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه جهانی گنبد سلطانیه گفت: پانل‎های خورشیدی و اتاقک تامین انرژی الکتریکی در گنبد سلطانیه مستقر شده است.

استقرار پانل‎‏های خورشیدی در گنبد سلطانیه

علیرضا رازقی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: پانل‎های خورشیدی و اتاقک تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز نورپردازی گنبد و محوطه سلطانیه در خندق‎های ضلع جنوبی آن مستقر شده است.

وی با اشاره به اینکه صندلی‎هایی متناسب با معماری مجموعه سلطانیه در بخش‎های مختلف محوطه و مسیرهای حرکت گردشگران تعبیه شده است، خاطرنشان کرد: به این ترتیب امکان استراحت، مکث و بازدید از فضاهای پیرامونی گنبد سلطانیه و بدنه‏های خارجی آن فراهم و تقویت شده است.

مدیر پایگاه جهانی گنبد سلطانیه با بیان اینکه تزئینات داخلی گنبد سلطانیه همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: در حال حاضر تزئینات داخلی ایوان شمالی این گنبد تاریخی و جهانی مرمت می‏شود.

*مرمت تزئینات داخلی سلطانیه ادامه دارد

وی با تاکید بر اینکه ضلع شمالی گنبد سلطانیه به عنوان مسیر دسترسی اصلی آن در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: بدنه خارجی این ضلع نیز با برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته مورد مرمت قرار می‏گیرد.

رازقی با تاکید بر اینکه مرمت بدنه خارجی ضلع شمالی گنبد سلطانیه تاثیر بسیار زیادی از نظر ادراک بصری بر گردشگر دارد، یادآور شد: گردشگران از ضلع شمالی وارد گنبد تاریخی سلطانیه می‏شوند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات بسیار زیادی به منظور مرمت و ساماندهی گنبد تاریخی سلطانیه صورت گرفته است، ادامه داد: با این همه هنوز هم جای کار زیادی برای ساماندهی این گنبد وجود دارد.

مدیر پایگاه جهانی سلطانیه اظهار داشت: برنامه‎های مختلفی در زمینه جذب گردشگران و مرمت بخش‎های مختلف گنبد جهانی سلطانیه در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/73006/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول