اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بسطام:

محرم و عاشورا عامل تحرک جامعه اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بسطام گفت: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای پویا داشته باشیم، باید محرم را زنده نگه داریم؛ چرا که تحرک جامعه اسلامی به محرم و عاشورا بستگی دارد.

محرم و عاشورا عامل تحرک جامعه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام عباس معصومی در همایش حلقه‌های صالحین کانون بسیج فرهنگیان شاهرود که در سالن اجتماعات دارالقرآن امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد، بیان کرد:‌ دشمن تأثیرگذاری محرم بر جامعه ما را به خوبی فهمیده و درصدد ضربه زدن به آن است.

وی افزود: باید مراقب باشیم و با هوشیاری و بصیرت و ترویج آن در جامعه توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.

امام جمعه بسطام ادامه داد: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای پویا و زنده داشته باشیم و حرکت رو به جلوی خود را ادامه دهیم؛ باید محرم را زنده نگه داریم؛ چرا که تحرک جامعه اسلامی به محرم و عاشورا بستگی دارد.

معصومی تصریح کرد: سالار شهیدان با شعار احیای اسلام و امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و تا آخرین قطره خون خود و اهل بیت (ع) و اسارت خاندان رسول‏الله (ص) کوتاه نیامدند.

امام جمعه بسطام با اشاره به عناصر سازنده جامعه اسلامی در زمان پیامبر (ص) گفت: آرمان‌ها و ارزش‌های الهی، رهبری شایسته، مجموعه یاران و اصحاب و خواص جامعه، مردم پا در رکاب، داشتن عزم، اراده و مقاومت و تداوم در کار عناصر شکل‌گیری جامعه اسلامی در زمان پیامبر (ص) بودند.

معصومی به انحراف جامعه اسلامی پس از رحلت پیامبر (ص) اشاره کرد و افزود: بعد از ارتحال رسول اکرم (ص) امت اسلام دچار انحراف و ارکان نظام اسلامی دچار نقصان شد و باعث خانه‌نشینی مولا علی (ع) و صلح امام حسن (ع) شد و بنی‌امیه زمام حکومت اسلام را به دست گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در زمان امام حسین (ع) این پنج عنصر از بین رفته بود و امام برای برگرداندن این عناصر وارد صحنه شدند و فرمودند شایسته‌تر از همه من هستم که اوضاع این جامعه اسلامی را تغییر دهم.

امام جمعه بسطام با بیان اینکه امام حسین (ع) با فدای جان خود اسلام را زنده و عناصر قدرت آن را احیا کرد، افزود: انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از قیام امام حسین (ع) است و باعث شد تا بعد از 1400 سال پنج عنصر سازنده جامعه اسلامی دوباره زنده شود و این از جریان پویای حسینی و عاشوراست.

انتهای پیام/22493/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول