اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره ‌کل تبلیغات اسلامی قزوین:

الگوی عاشورا ضامن بقای شیعه است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: الگوی عاشورا ضامن بقای شیعه و حکومت اسلامی است.

الگوی عاشورا ضامن بقای شیعه است

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: دو فرهنگ در مکتب شیعه تا به امروز وجود داشته است که یکی از آنها شور و نشاط، معرفت و عشق، پویایی و همچنین زندگی را ترویج می‌کند و فرهنگ دوم نیز همان امید به آینده پر عدالت و پرنور است که فرهنگ نخست همان قیام سرخ حضرت ابا‌عبدالله الحسین‌ (ع) در روز عاشورا شهادتش و مکتب دومی نیز فرهنگ سبز مهدویت با همان انتظاری است که امت‌های اسلامی و به ویژه قشر شیعه در این اصل معتقد نیز تا به امروز پایبند بوده است.

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: عاشورا در حقیت امر دانشگاه بزرگی برای خودسازی و هویت‌سازی است که اگر به تشریح و همچنین تفصیل دقیق این واقعه تأثیرگذار پرداخته شود قطعا ابعاد جوشان تربیتی و فرهنگی خود را به طور کامل نمایان می‌کند.

وی گفت: دانشگاه بزرگ عاشورا به سبب تأثیرگذاری بالا و ارزشمند در سرنوشت انسان نقشی گسترده و ویژه دارد که امروز به سبب همین تأثیرگذاری عمیق فرهنگ عاشورا است که ایمان و اراده ملت ایران دو چندان شده و دشمنان، مستکبران و معاندان برای مقابله با این فرهنگ عمیق انواع توطئه‌ها را به کار بسته و مدام در حال برنامه‌ریزی و ضربه اصل مکتب شیعه بوده و اجازه نشر این فرهنگ را بین ملت‌های بشری نمی‌دهند.

این مسئول با بیان اینکه بنابر اظهارات یکی از سردمداران آمریکایی در مورد اینکه تمام برنامه‌ریزی‌ها و توطئه‌های چیده شده توسط ایادی کفر و نفاق سراسر جهان هرسال با آغاز ایام ماه محرم و صفر و با جاری شدن اشک‌ها خنثی شده و از ریشه خشک می‌شود، افزود: فرهنگ عاشورا دارای دو بعد عاطفی که مجموعه‌ای از عصاره‌های فرهنگی، عشق، محبت و رستگاری است و بعد دوم این فرهنگ نیز بعد حماسی و عقلانیت در آن است که امروز مشاهده می‌شود امت‌های بیدار و تمام افرادی که در جست‌وجوی عزت و آزادی حقیقی خویش هستند با پیروی و الگوی خویش قرار دادن فرهنگ عظیم عاشورا و مکتب امام حسین‌(ع) به عنوان سالار و سور آزادگان جهان برابر دیکتاتوری‌ها و ظلم و ستم گسترده آنان ایستاده و این فشار‌ها و ناملایمات را تحمل می‌کنند.

نظری با بیان اینکه امام حسین (ع) به عنوان یک سرمشق جاوید و به عنوان کسی که مقابل فساد ایستادگی کرده و امروز به یک الگوی ارزشمند تبدیل شده، اضافه کرد: بنابر روایتی از سرور و سالار شهیدان، انسان در ذات خویش در مقابل انواع ظلم‌ها و نیز جنایت‌های کوچک و بزرگ و همچنین برابر ستم‌های جهانی تاب تحمل و بی‌ارادگی را ندارد و در اینجاست که متوجه می‌شویم که ایستادگی تنها شیوه‌ای است که می‌توان به انسان برای دفاع از حق و حقوق از بین رفته خویش کمک می‌کند.

وی ادامه داد: امام حسین‌ (ع) و یارانش با ایستادگی برابر ظلم به نمادی برای بشریت امروز تبدیل شده، چرا که بشر امروز نیاز به یک پشتوانه قوی برای مقابله با زورگویی‌ها و ستم‌ها دارد و این الگوی همان فرهنگ سرخ و قیام سرخ امام حسین‌ (ع) است.

معاون فرهنگی پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین متذکر شد: حضرت ابا‌عبدالله الحسین‌ (ع) در روز عاشورا برابر کسانی که به پیکار با وی از هر سرزمینی آمده بوده و قلب‌هایشان از سنگ بدتر شده بود در سخنانی پس از معرفی خود به عنوان اهل‌ بیت پیامبر گرامی اسلام خطاب کرد؛ مثل منی با مثل یزد هیچ‌گاه بیعت نکرده و از ظلم تبعیت نمی‌کند.

نظری اذعان داشت: این سخن تأثیرگذار و بسیار مهم حضرت‌ اباعبدالله الحسین (ع) تا ابد سرلوحه مسلمانان و تمام آزادی‌خواهان جهان قرار داشته و همه به تبعیت از مولا و مقتدای خویش با هیچ کدام از حاکمان و متجاوزان ظالم در هیچ عصری بیعت نمی‌کنند.

انتهای پیام/77005/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول