اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام آشتیانی :

حفظ روحیه عاشورایی موجب تداوم انقلاب است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: شعار «هیهات من الذله» امام حسین (ع) که موجب پیروزی انقلاب اسلامی است، در روز عاشورا پس از 1400 سال بر زبان مردم ایران جاری شد.

حفظ روحیه عاشورایی موجب تداوم انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به جاویدان بودن قیام عاشورا ابراز کرد: تاکنون انقلاب‌ها و قیام‌های زیادی در طول تاریخ رخ داده که هیچ یک از آن‌ها مانند عاشورا و حرکت اباعبدالله (ع) ماندگاری نداشته‌اند زیرا عنصر اخلاص در قیام امام حسین (ع) نقشی اساسی داشت.

وی افزود: خداوند جاویدان است و هر کاری که رنگ الهی به خود بگیرد همین ویژگی را می‌یابد و امام حسین (ع) نیز چیزی جز رضایت خداوند را مد نظر نداشت.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از روایات اسلامی مبنی بر تأثیر زیاد اخلاص در به سرانجام رسیدن همه امور گفت: دفاع از امام (ع) دفاع از دین به شمار می‌رود و یاران حضرات معصومین (ع) این مسئله را همواره مدنظر داشتند و با شهادت آن بزرگواران دست از جهاد در راه خدا بر نمی‌داشتند.

وی اخلاص را ملاک دین دانست و خاطرنشان کرد: برای انسان‌های مخلص تفاوتی نمی‌کند که در شرایط عادی باشند یا بحرانی‌ترین شرایط را سپری کنند و در هر حال دین و رضایت الهی برای آن‌ها بر دیگر امور تقدم دارد.

آشتیانی ادامه داد: برخی انسان‌ها دین را در حاشیه قرار داده و اولویت‌های آخر زندگی خود را به انجام عبادات اختصاص می‌دهند در حالیکه اگر دین در متن زندگی افراد باشد قیامی مانند حرکت امام حسین (ع) رخ می‌دهد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شعار «هیهات من الذله» امام حسین (ع) در روز عاشورا پس از 1400 سال بر زبان مردم ایران جاری شده و موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد گفت: زمانی معاویه و یزید مستکبران دوران بودند و امروز هم قدرت‌های جهانی همان نقش را ایفا می‌کنند اما مردمی که 33 سال به وسیله روحیه عاشورایی خود در مقابل همه تهدیدات مقاومت کرده و تسلیم نشده‌اند، اکسیر اخلاص را در خود تقویت کرده و همه این موفقیت‌ها نیز به برکت اخلاص درونی آن‌ها بوده است.

وی بیان داشت: زندگی با ذلت تفاوتی با مرگ نداشته و در مقابل مرگ با عزت حیات واقعی محسوب می‌شود و یاران امام حسین (ع) همین شیوه را در پیش گرفتند.

آشتیانی در ادامه به سیره اخلاقی و سیاسی شهید مدرس اشاره و ابراز کرد: مدرس فردی ساده‌زیست بود زیرا اگر وابستگی به حکومت و مقام داشت نمی‌توانست در مقابل فردی چون رضاخان ایستادگی کند و امروز هم باید توجه داشته باشیم که اگر صفت آزادگی در انسان نباشد نمی‌توان در برابر مستکبران مبارزه کرد.

انتهای پیام/78004/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول