اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کرمان:

کرمان 18 هزار بی‌سواد دارد

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: 18 هزار و 689 نفر بی‌سواد در رده سنی 10 تا 49 سال در استان کرمان وجود دارد.

کرمان 18 هزار بی‌سواد دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ‌اردشیر بحرینی‌ بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به نام‌گذاری هفته سوادآموزی از یکم تا هفتم دی ماه اظهار داشت: به منظور اجرای برنامه‌های در نظر گرفته شده، دستورالعمل به ادارات سوادآموزی و شهرستان‌ها ابلاغ و جلسه توجیهی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه‌ تا پایان برنامه پنجم توسعه بی‌سوادی در کشور باید به صفر برسد، ابراز داشت: طی این هفته ستاد سوادآموزی‌ استان کرمان را با حضور استاندار تشکیل می‌دهیم و برنامه‌ریزی‌ها، پیش‌بینی‌ها و اجرای سریع کار را انجام می‌دهد. 

بحرینی افزود: طبق آخرین سرشماری 18 هزار و 689 نفر بی‌سواد در رده سنی 10 تا 49 سال در استان کرمان وجود دارد که باید برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در این جمعیت تلاش مضاعفی صورت گیرد.

وی با اشاره به حضور 9 میلیون و 719 هزار نفر بی‌سواد در کشور تصریح کرد: ‌به علت سختی کار آموزش بزرگ‌سالان، ریشه‌کنی بی‌سوادی به کندی پیش می‌رود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: به منظور اجرای هر چه سریع‌تر ریشه‌کنی بی‌سوادی کار پالایش بی‌سوادان انجام می‌شود و در این زمینه باید دستگاه‌های اجرایی با ما همکاری کنند.

حجت‌الاسلام مهدی‌عرب‌پور‌ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌ریزی به منظور گرامیداشت هفته معلم ابراز داشت: تعلیم و تربیت دارای اهمیت و جایگاه بالایی است که تکریم مقام معلم نیز در این جریان باید به صورت اساسی صورت گرفته و از حالت شکلی و روال عادی خارج شود.

وی تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های بنیادی جایگاه معلم را در جامعه و در بین مردم ارتقاء دهیم و به یک فرهنگ بدل کنیم.

انتهای پیام/80017/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول