اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول انتشارات امیرکبیر:

یارانه مخصوص کتاب به ناشران داده شود

خبرگزاری فارس: مسئول انتشارات امیرکبیر گفت: مسئولان فرهنگی کشور در مقوله کتاب باید به ناشران یارانه مخصوص کتاب ارائه دهند.

یارانه مخصوص کتاب به ناشران داده شود

رضا مرادی در حاشیه هشتمین نمایشگاه سراسری کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: نمایشگاه کتاب کرمانشاه پررونق و مفید عمل کرده است.

مرادی، کرمانشاهیان را مردمانی عالم، جوانمرد، رشید و مهربان عنوان کرد و افزود: انتشاراتی امیر‌کبیر بیش از 350 عنوان کتاب در غرفه امیر‌کبیر ارائه داده که از این تعداد حدود صد عنوان کتاب چاپ اول راشرکت دادند که تاکنون دوبار این تعداد کتاب‌ها سفارش دادیم از تهران آوردند و هنوز مردم تقاضا دارند‌.

وی با تاکید بر این مسئله که سرمایه فرهنگی باعث پیشرفت جامعه در تمامی زمینه‌ها در آینده است، ادامه داد: مسئولان فرهنگی کشور در مقوله کتاب باید به ناشران یارانه مخصوص کتاب ارائه دهند.

مرادی با بیان اینکه مردم با درک والایی که نسبت به مقوله فرهنگی دارند، نوسانات قیمت کتاب را با صبوری پشت‌سر می‌گذارند تصریح کرد: استان کرمانشاه جزو استان‌هایی است که موفق عمل کرده و برگزاری این نمایشگاه گواه بر این مدعا است و استقبال خوب مردم از نمایشگاه بسیار قابل توجه است و این نشان از علاقه مردم این دیار دارد.

مرادی افزود: بسیاری از ناشران به نام کشور مایل به شرکت در نمایشگاه بودند که به دلیل کمبود مکان در نمایشگاه نتوانستند در این نمایشگاه شرکت کنند و این استقبال یک امتیاز خوب برای مسئولان استان کرمانشاه محسوب می‌شود.

مدیر انتشارات امیر‌کبیر در رابطه با مشکلات مختلف اخیر گرانی کاغذ و قطع یارانه از مقوله فرهنگی که تاثیر منفی 100 درصدی بر روی نشر کتاب در جامعه داشته است گفت: یک‌سری از این مشکلات باعث می‌شود که ناشران ضعیف کتاب‌های بی‌محتوا چاپ کنند و ناشران قوی نیز کتاب‌های خود رابه چاپ انبوه نرسانند و این موضوع باعث افزایش قیمت کتاب در جامعه و زمینه‌ای برای کاهش مطالعه در بین قشرهای مختلف جامعه به خصوص خانواده‌های کم درآمد می‌شود.

مرادی افزود: این تاثیر منفی به‌طور کامل به مقوله کتاب برمی‌گردد و ناشرانی که در سال 5000 کتاب در سال چاپ می‌کردند الان بیش 500 عدد چاپ نمی‌کنند و استان کرمانشاه با وجود مشکلات مختلف در این راستا در برگزاری نمایشگاه کتاب خوب عمل کرده است.

انتهای پیام/2700/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول