اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت خراسان‌رضوی خبر داد

عرضه شیرخشک یارانه‌ای در تمام مراکز بهداشت خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت خراسان‌رضوی گفت: شیرخشک یارانه‌ای در تمام مراکز بهداشت مشهد به افرادی که مورد تائید قرار بگیرند ارائه می‌شود.

عرضه شیرخشک یارانه‌ای در تمام مراکز بهداشت خراسان‌رضوی

رضا سعیدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: تنها شرطی که در برنامه عرضه شیر خشک یارانه‌ای به خانواده‌ها، لحاظ می‌شود این است که پزشکان مورد اعتماد، تائید کنند که مادر نوزاد توانایی شیر دادن را ندارد و یا نوزاد به دلایل مختلف نباید شیر مادر را مصرف کند.

وی تصریح کرد: به ‌عنوان مثال مادرانی که مبتلا به برخی از بیماری‌های خاص هستند و یا در حال درمان بیماری‌هایی مانند سرطان هستند نباید شیردهی به نوزاد داشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت خراسان‌رضوی ادامه داد: برخی از کودکان به طور مادرزادی به شیر مادر حساسیت دارند و یا بیماری‌هایی دارند که باید شیرخشک‌هایی که حاوی مواد معدنی ویژه‌ای هستند در برنامه غذایی آنها گنجانده شود.

سعیدی با اشاره به نحوه قرار گرفتن افراد در این برنامه بیان کرد:  مادرانی که این مشکلات را دارند بعد از مراجعه به کلیه مراکز بهداشت استان به پزشک ارجاع داده می‌شوند و بعد از انجام معاینات می‌توانند هفته‌ای 2 قوطی شیرخشک یارانه‌ای با قیمت پائین دریافت کنند.

وی با بیان اینکه برنامه ارائه شیرخشک یارانه‌ای چندین سال است که در حال اجرا است خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز تمام افرادی که در مراکز بهداشت پرونده داشته باشند می‌توانند در صورت تمایل از این امکان استفاده کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه تمام افراد می‌توانند از امکانات برنامه شیرخشک یارانه‌ای  استفاده کنند افزود: افرادی که مایلند از انواع شیرخشک‌های دیگر آزاد استفاده کنند منعی برای آنها وجود ندارد ولی در صورتی که تمایل به استفاده از شیرخشک‌ یارانه‌ای داشته باشند بدون توجه به وضعیت مالی در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 70003/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول