اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان:

بدون اعتقاد به تولیدات داخلی اقتصاد مقاومتی شکل نمی‌گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: نخستین چرخه اقتصاد مقاومتی در حوزه مصرف اتفاق می افتد و چنان چه احترام و اعتقاد به تولیدات داخلی وجود نداشته باشد، اقتصاد مقاومتی شکل نخواهد گرفت.

بدون اعتقاد به تولیدات داخلی اقتصاد مقاومتی شکل نمی‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مظفر انصاری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت، صنایع کارگاهی، ابزار، ماشین آلات و تجهیزات وابسته با اشاره به این که کشور باید سهم بیشتری از بومی سازی را نصیب خود کند، اظهار کرد: امروز دیگر زمانی است که کشورها را با نام بِرند آنها می‌شناسند.

وی با اشاره به این که چالش‌های موجود، فرصت فکر کردن را از نیروهای متخصص گرفته است، افزود: دلال و واسطه‌گر نباید بیشتر از تولیدکننده سود ببرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تأکید کرد: هر تولیدی در جای خود ارزشمند است و نباید نسبت به تولیدات کوچک بی اهمیت بود؛ زیرا همه صنایع قرار نیست فولادسازی و خودرو سازی باشند.

وی کارآیی، بهره‌وری، نوآوری و استفاده از نیروهای متخصص را حرف اول در همه پرسی اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: در حوزه صنعت باید با اعتقاد وارد شد چرا که احتمال بارها شکست وجود دارد و چنان چه کسی به کار خود اعتقاد نداشته باشد، دوام نمی‌آورد. 

انصاری اضافه کرد: استفاده از دانش فنی دیگر کشورها نباید به معنای وابستگی به آنها باشد و هر چند که تبادل دانش در بین کشورها امروزه اساس اقتصاد و تولید است اما در بخش ماشین آلات نباید ذهن را تنها به خارج از کشور معطوف کرد.

وی تصریح کرد: خام فروشی هیچ جایگاهی در اقتصاد ندارد و خیانتی است که تنها یک فرد از آن سود می‌برد و زنجیره‌ای را از ارزش افزوده خود محروم می‌سازد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به ضعف اخلاق حرفه‌ای در صنایع کشور اشاره داشت و بیان کرد: کپی‌برداری و رقابت‌های ناسالم برای صنعت کشور بسیار مضر است و باید تلاش کرد با کسب دانش و تخصص در کنار یکدیگر از صنعت کشور بهره بریم که چنان چه غیر از این باشد باید برای این بیماری فرهنگی، چاره اندیشی کرد.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول