اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفته است

صدور 150 جواز تأسیس واحد تولیدی و صنعتی در کاشان

خبرگزاری فارس : رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنعت شهرستان کاشان، از صدور 150 فقره جواز تأسیس برای واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

صدور 150 جواز تأسیس واحد تولیدی و صنعتی در کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان مجید برازنده شنبه شب در جلسه فرمانداری ویژه شهرستان کاشان اظهار داشت: صدور این میزان جواز تأسیس واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان کاشان زمینه اشتغال حدود 6 هزار و 500 نفر را فراهم می‌کند.

وی همچنین با اشاره به صدور 20 فقره پروانه بهره‌برداری برای واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان کاشان با 35 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در هشت ماهه نخست سال جاری بیان داشت: این واحدها که زمینه اشتغال 300 نفر را فراهم کرده‌ در زمینه‌های مواد غذایی و شیمیایی، صنایع فلزی، کانی غیرفلزی، معادن و نساجی فعالیت دارند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنعت شهرستان کاشان همچنین با اشاره به صدور 60 فقره جواز تأسیس برای واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان با 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در هشت ماهه نخست سال جاری ابراز داشت: با آغاز به فعالیت این واحدها زمینه اشتغال 2 هزار و 500 نفر فراهم می‌شود. 

به گفته وی، از ابتدای سال تا پایان آبان‌ماه گذشته، 10 فقره طرح‌های توسعه توسط اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان و با سرمایه‌گذاری 15 میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال 300 نفر صادر شده است.

برازنده همچنین عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری حداقل حدود 20 واحد صنعتی دیگر با 80 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و 500 تا 700 نفر اشتغال‌زایی به بهره‌برداری رسیده و به مجموعه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اضافه شود.

وی در ادامه با اشاره به انتقال پرونده‌های معادن شن، ماسه و مصالح ساختمانی از وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها به وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان آن در استان‌ها و همچنین ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها یادآور شد: شهرستان کاشان با حدود 150 واحد معدنی فعال و با سرمایه‌گذاری حدود یکصد میلیارد تومان برای 2 هزار و 500 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

برازنده همچنین تعداد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در شهرستان کاشان را 900 واحد صنعتی اعلام کرد و گفت: این تعداد واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ثابت حدود یک‌هزار و 500 میلیارد تومان با 160 نوع تولیدات صنعتی برای 28 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده‌ است.

انتهای پیام/2406/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول