اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای گسترش روابط تجاری خراسان‌رضوی و هندوستان صورت گرفت

بازدید رئیس سازمان چای هند از واحدهای شهرک صنعتی توس مشهد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان چای هندوستان با حضور در شهرک صنعتی توس مشهد از برخی کارخانه‌های تولیدی این مجموعه بازدید کرد.

بازدید رئیس سازمان چای هند از واحدهای شهرک صنعتی توس مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جی باهانو، رئیس سازمان چای هندوستان صبح امروز در ادامه سفر خود به ایران و پس از چندین نشست کاری با مدیران صنعت چای کشور در سفری یک‌روزه به مشهد از مجموعه‌های مرتبط با این صنعت در شهرک صنعتی توس بازدید کرد.

وی در جریان یکی از این بازدیدها ضمن حضور در شرکت چای شاهسوند از خطوط تولید مختلف این شرکت از جمله زعفران، ادویه، چای بسته‌ای، حبوبات و چای کیسه‌ای دیدن کرد.

رئیس سازمان چای هندوستان در حاشیه این دیدار، حضور در مشهد را از جمله آرزوهای بزرگ شخصی خود عنوان کرد که اکنون محقق شده است.

وی افزود: تصور نمی‌کردم در شهری چون مشهد که هیچ کشتزار چایی ندارد، صنعت چای تا این درجه پیشرفته و مطابق با برترین صنایع چای روز دنیا باشد.

باهانو در ادامه با اشاره به محدوده فعالیت‌های سازمان چای هندوستان گفت: ایران جایگاه مهمی در صنعت چای هند دارد زیرا چای در نزد ایرانیان نیز چون هندیان از یک تجارت بالاتر است و بخشی از فرهنگ و احساسات ایشان است.

رئیس سازمان چای هندوستان با تقدیر از مجموعه کارخانجات شاهسوند گفت: من از کارخانه‌های تولید و بسته‌بندی چای بسیاری در نقاط مختلف دنیا بازدید کرده‌ام و بر همین اساس باید اعتراف کنم که مجموعه‌ای که اکنون بازدید کردم یکی از مجموعه‌های برتر بین‌المللی در این صنعت است.

وی در پایان خواستار برگزاری یک اجلاس بین‌المللی درباره صنعت چای ایران و فرهنگ چای در این کشور در مشهد شد.

مدیرعامل شرکت شاهسوند نیز ضمن استقبال از این پیشنهاد عنوان کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند ضمن آشنایی بیشتر دست‌اندرکاران صنعت چای بین‌المللی با یکدیگر، امکان تبادل و حفظ فرهنگ‌های اصیل را در برابر هجوم فرهنگ‌های بی‌ریشه فراهم کند.

محمد فیصل در ادامه با اشاره به سوابق صدساله مجموعه تحت مدیریتش در صنعت چای گفت: ذائقه ایرانی در چای مشکل‌پسند است بر همین اساس همیشه به دنبال بهترین‌ها است، این امر سبب شده چای هندوستان جایگاه ویژه‌ای در سبد کالای خانوارهای ایرانی داشته باشد.

وی افزود: بر همین اساس ما تلاش کرده‌ایم با کیفیت‌ترین محصول را به بازار مصرف ایران ارائه دهیم که گواه آن اخذ استانداردهای iso9001،iso22000 و نشان حلال و انتخاب برند شاهسوند به عنوان برند برتر ایران بوده است.

فیصل در پایان با اشاره به مشکلات پیش آمده در ماه‌های اخیر بر سر راه واردات چای از سوی شبکه بانکی خواستار رفع آن و بازگشت شرایط گشایش lc به روال قبل از تحریم‌های اخیر شد.

انتهای پیام/70017/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول