اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

ضعف اجرای پروژه‌های عمرانی از هیچ دستگاهی قابل قبول نیست

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: ضعف اجرا در حوزه عمرانی و اجرایی از هیچ دستگاهی در استان قابل قبول نیست چرا که امروز در سنگر کار و سازندگی باید بهترین عملکرد را از خود نشان دهیم.

ضعف اجرای پروژه‌های عمرانی از هیچ دستگاهی قابل قبول نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در جلسه کارگروه فنی استان اردبیل که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ما باید از فرصت پیش آمده در تقویت ساخت و سازها و همچنین عمران و آبادانی بیشتر استفاده کنیم و کشورمان را که امروز به یک کارگاه عظیم سازندگی تبدیل شده بیش از این به مرز بالندگی و شکوفایی برسانیم.

وی تصریح کرد: دشمنانی که احساس می‌کنند با تحریم‌های اقتصادی ایران می‌توانند مردم این کشور را به تسلیم وادار کنند، یقین کردند که این ملت ایستادگی را از فرهنگ عاشورایی دارد چرا که در نهایت مشکلات و کمبود نقدینگی همه تلاش می‌کنند با ابتکار و خلاقیت فرصت‌های پیش آمده را به بالندگی حقیقی تبدیل کنند.

نیکزاد با یادآوری اینکه همه ما قبول داریم که کشور در یک شرایط خاص و ویژه قرار گرفته که گذر از آن به همت و عزم عمومی نیاز است، خاطرنشان کرد: اگر خوب دقت کنیم و تفکر و تعقل مدیریتی را به کار گیریم کمبود نقدینگی که می‌تواند یک تهدید اقتصادی باشد به یک فرصت استثنایی در کاهش وابستگی‌ها به نفت و محصولات حاصل شده از آن تبدیل می‌شود.

این مسئول با یادآوری اینکه در این استان نیز به مانند مناطق دیگر کشور کار و تلاش و مجاهدت در سنگر پیشرفت کشور با نهایت قدرت و توان در حال انجام است، اضافه کرد: ما باید قدر درآمدهای حاصل از نفت و دیگر محصولات خودمان را بدانیم و اجازه ندهیم این منابع بی‌رویه مصرف شده و یا صرف کارهایی شود که احتمال دوباره کاری در آن وجود دارد.

وی ضرورت تأمین نقدینگی پروژه راه‌آهن اردبیل میانه را با توجه به تاکید ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی یادآور شد و بیان کرد: قرار است بخشی از این اعتبارات به صورت ملی تزریق شود و بخش دیگر نیز از طریق فاینانس و فروش اوراق در اختیار مجریان و پیمانکاران قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در بررسی پروژه اورژانس اجتماعی بهزیستی اردبیل نیز یادآور شد: با تغییر وضعیت این پروژه از پیمانی به امانی پروژه یاد شده 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته در حالی که کمتر از 30 درصد اعتبار آن اختصاص یافته است.

نیکزاد همه پیمانکاران را به انجام تعهدات دقیق خود فرا خواند و گفت: دستگاه‌ها موظف هستند به صورت ویژه وضعیت پیمانکاران را مورد رسیدگی قرار دهند و حداقل مبالغ تکلیفی را پرداخت کنند.

وی در مورد اجرای بخشی از پروژه‌ها که در آن پیمانکار و یا طراح اشتباهی سهوی و عمدی داشته است، افزود: پل هفت تیر مشگین‌شهر نمونه بارزی از این خطاها است که باید مقصر آن شناخته شده و به سزای عملش در قصور و کوتاهی اجرای این پروژه برسد.

انتهای پیام/62001/آ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول