اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تهران:

پروژه‏های عمرانی با پیوست‏های فرهنگی اجرا شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان تهران بر لزوم اجرای پروژه‏های عمرانی همراه با پیوست‏های فرهنگی برای توسعه فرهنگ در جامعه تأکید کرد.

پروژه‏های عمرانی با پیوست‏های فرهنگی اجرا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، عیسی فرهادی صبح امروز در نشست شهرداری‏های استان تهران که با حضور معاون عمرانی استاندار تهران، امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، شماری از مدیران کل استانی، تعدادی از شهرداران شهرهای 40‌گانه این استان و سایر مسئولان محلی در پارک فناوری پردیس برگزار شد، اظهار داشت: ساخت یک پل، احداث پارک تفریحی، ساخت کتابخانه و یا هر سازه دیگری در شهر می‏تواند پیوستی فرهنگی را نیز در کنار خود داشته باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه قریب به اتفاق شهرداران استان تهران را شخصیت‏هایی وارسته و انسان‏هایی فرهنگی و فرهنگ‏دوست تشکیل داده است.

فرهادی اضافه کرد: آنها با سابقه بسیار خوب، تجربه کافی و حمایت‏های همه‏جانبه مسئولان استانداری تهران فرصت مناسبی برای توسعه فرهنگ هم‏زمان با اجرای طرح‏های عمرانی و خدماتی دارند.

فرماندار شهرستان تهران افزود: باید با پوشیدن جامه سیاه عزاداری سید و سالار شهیدان عمل به اهداف مندرج در فرهنگ عاشورایی را نیز در زندگی شخصی و کاری خود محقق کنیم.

وی ادامه داد: بعد از گذشت یک‏هزار و 400 سال از قیام عاشورا همچنان این حرکت ابا‏عبدالله‏‌ الحسین(ع) و اهداف آن در ایران اسلامی و همه نقاط جهان جریان دارد.

فرهادی اضافه کرد: ایام محرم فرصتی مغتنم برای تربیت نسل جوان و نوجوان ایران اسلامی است تا بصیرت در این قشر نهادینه شود.

فرماندار شهرستان تهران افزود: در این بین، شبهه‏انگیزان همواره این موضوع را که مگر حکومت تا چه حد ارزش داشت که امام حسین(ع) جان ارزنده خویش، یاران باوفا و خاندان بزرگوارشان را در این راه فدا کردند، را طرح می‏کنند.

وی ادامه داد: اما باید دانست که عدالت بدون حکومت امکان‏پذیر نیست؛ از این رو، امام راحل می‏فرمایند که حفظ حکومت اسلامی از اوجب واجبات است.

فرهادی اضافه کرد: نخست باید حکومت را حفظ کرد و سپس به سایر مسائل پرداخت چراکه معروف مورد پیگیری سید و سالار شهیدان تشکیل حکومت اسلامی بود.

انتهای پیام/2568/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول