اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با 31 استان کشور

همایش سراسری پروژه‎های عمرانی، چالش‎ها، راه‎حل‎ها در گلستان برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش سراسری پروژه‎های عمرانی، چالش‎ها، راه‎حل‎ها همزمان با 31 استان کشور در گلستان برگزار شد.

همایش سراسری پروژه‎های عمرانی، چالش‎ها، راه‎حل‎ها در گلستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رئیس انجمن صنفی شرکت‎های ساختمانی و تاسیساتی استان گلستان ظهر امروز در همایش سراسری پروژه‎های عمرانی اظهار داشت مشکلات پیش‎روی پیمانکاران و شرایط دشوار اخیر اقتصادی کشور که گریبانگیر جامعه پیمانکاری استان شده سبب شد تا به عنوان یک نهاد تصمیم‎ساز راهکارهای برون‎رفت از این چالش‎ها به مسئولان اجرایی پیشنهاد شود.

نادر باباخانی از مسئولان که به عنوان مراجع تصمیم‎گیر هستند خواست تا با عملیاتی کردن راهکارها مسیر انجام وظیفه را برای پیمانکاران که آبادگران جامعه خوانده می‎شوند، هموار کنند.

وی با بیان اینکه کمبود منابع مالی و عدم تخصیص‎های لازم اعتبارات از مهمترین مشکلات پیش‎روی شرکت‎های ساختمانی و تاسیساتی است متذکر شد: افزایش بی‎رویه قیمت‎ها به‎خصوص مصالح ساختمانی، ماشین‎آلات و دستمزدها در سال‌جاری، مشکلات پیمانکاران را دوچندان کرده است.

رئیس انجمن صنفی شرکت‎های ساختمانی و تاسیساتی گلستان اضافه کرد: کمبود نقدینگی و عدم توجه پیمانکاران در اعلام قیمت‎های پیشنهادی در مناقصات به ویژه در مناقصات سرجمع سبب شده تا شرکت‎های ساختمانی را با چالش مواجه کند.

شرایط جامعه در حال حاضر بسیار حساس و ویژه است

باباخانی با بیان اینکه شرایط جامعه در حال حاضر بسیار حساس و ویژه است تاکید کرد: پیمانکاران باید در قیمت دادن دقت کنند چراکه عدم قیمت منطقی سبب می‎شود تا پروژه‎ها روند کندی برای پیشرفت داشته باشند و یا حتی به سرانجام هم نرسند.

وی خاطرنشان کرد: به ازای هر مشکلی که برای پیمانکار به عنوان مجری پروژه ایجاد می‎شود چندین مشکل برای دستگاه اجرایی به عنوان کارفرما و متولی پروژه ایجاد خواهد شد و طبیعی است که هیچ دستگاه اجرایی تمایل ندارد اجرای پروژه‎ای که تعریف کرده به تاخیر بیفتد و از این بابت دچار خسارت و زیان شود.

رئیس انجمن صنفی شرکت‎های ساختمانی و تاسیساتی گلستان در پایان خواستار شد برای رفع مشکلات مذکور انجمن صنفی پیمانکاران به عنوان نماینده بخش خصوصی و بخش دولتی همکاری و تعامل را سرلوحه کار خود قرار دهند تا روند توسعه‎ای منطقه با چالش مواجه نشود.

انتهای پیام/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول