اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور:

جمعیت داوطلبان هلال‌احمر ایران 700 هزار عضو دارد‌

خبرگزاری فارس: دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: جمعیت داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با رشد 63 درصدی در سال جاری در کشور بالغ بر 700 هزار عضو دارد.

جمعیت داوطلبان هلال‌احمر ایران 700 هزار عضو دارد‌

به گزارش خبرگزاری فارس در مشهد، ظاهر رستمی ظهر امروز در سومین مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر کشور که در هتل جم مشهد برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت روز جهانی داوطلب اظهار کرد: در جهان کنونی که جمعیت داوطلب روزبه‌روز در حال کاهش است در جامعه اسلامی ایران این موضوع صحت ندارد و با افزایش 63 درصدی جمعیت داوطلب هلال احمر در سال جاری روبه‌رو بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در جامعه غرب در سال 2002 جمعیت داوطلب 100 میلیون نفر، در سال 2005، 85 میلیون نفر و در سال 2010 ،13 میلیون نفر بوده‌اند و هر ساله شاهد کاهش این جمعیت در جوامع غربی هستیم در صورتی‌که ایران در سال‌ جاری بالغ بر 700 هزار نفر جمعیت داوطلب را داراست.

رستمی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر کشور 5 درصد اعضای جهان را تشکیل می‌دهد، خاطر نشان کرد: جمعیت هلال‌احمر در هر جای دنیا بدون مردم شناخته نمی‌شود و خدمات داوطلبانه آنها جزء جدانشدنی جمعیت هلال احمر به شمار می‌آید.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور بیان کرد: از اهداف جمعیت هلال‌احمر ساماندهی داوطلبان در راستای خدمت به نیازمندان و جذب و ساماندهی نیروی انسانی است.

وی عنوان کرد: رشد آگاهی و شناخت خیرین در راستای اقدامات جمعیت هلال‌احمر سبب رشد تعامل جمعیت هلال‌احمر با سازمان‌های مردم‌نهاد شده و بالغ بر 200 درصد بر رشد این تعامل در سال‌ جاری افزوده شده است.

رستمی اظهار کرد: جمع‌آوری کمک‌های مردمی 327 درصد رشد داشته و در سال گذشته 16 پایگاه امداد و نجات توسط خیرین بنا شده است.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور عنوان کرد: در سال‌ جاری در راستای رسیدن به اهداف بلندمدت جمعیت هلال‌احمر و به استناد ماده 8 قانون اساسنامه جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران پیش‌نویس آئین‌نامه کمیسیون‌های تخصصی مشورتی مجمع عمومی جمعیت تدوین شده است.

وی در ارتباط با وظایف کمیسیون‌های جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: بررسی موضوعات ارجاعی از سوی رئیس جمعیت و یا دبیر شورای عالی جمعیت انجام می‌شود که مقرر است در شورای‌عالی و یا مجمع عمومی تصویب و به رأی گذاشته شود.

رستمی گفت: کمیسیون‌های سه‌گانه جمعیت هلال‌احمر شامل کمیسیون برنامه بودجه و ترازنامه سالانه، کمیسیون بررسی سیاست‌های کلان جمعیت و کمیسیون آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های لازم به شرح وظایف شورای عالی است.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور خاطر نشان کرد: جلسات کمیسیون‌ها به‌صورت مستمر و حداقل هر 4 ماه یکبار برگزار می‌شود و اعضای شورای عالی و اعضای مجمع عمومی می‌توانند بدون حق رأی در جلسات کمیسیون‌ها شرکت کنند.

انتهای پیام/70018/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول