اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی وزارت بهداشت:

آلودگی در آبزیان پرورشی بیشتر از دریایی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی کشور گفت: نتایج تحقیق روی آبزیان نشان داده که میزان آلودگی در آبزیان پرورشی نسبت به آبزیان دریایی بیشتر است.

آلودگی در آبزیان پرورشی بیشتر از دریایی است

بهروز اکبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره چگونگی ورود فلزات سنگین به مواد غذایی اظهار کرد: فلزات از طریق صنعتی شدن در بخش کشاورزی و همچنین از طریق استخراج سوخت وارد محیط زیست می‎شوند.

وی با اشاره به اینکه استخراج مواد نفتی آلودگی به همراه دارد، افزود: این در حالی است که درصد زیادی از آب خلیج فارس بر اثر تردد کشتی‎ها، وجود چاه‎های نفت و همچنین تخلیه صنایع کشورهای حاشیه دچار آلودگی شده است.

عضو هیئت علمی وزارت بهداشت ادامه داد: این آلودگی‎ها همچنین به نحو چشم‌گیری در آبزیان خلیج فارس تأثیر گذاشته‌‎اند.

وی با بیان اینکه سیستم جذب اتمی شعله، سیستم الکتروشیمیایی، اسپکتوفتومتر، سیستم کروماتوگرافی، از جمله سیستم‎های مورد استفاده برای آنالیز فلزات است، گفت: نتایج تحقیق روی آبزیان نشان داده که میزان آلودگی در آبزیان پرورشی نسبت به آبزیان دریایی بیشتر است و همچنین اندازه و وزن آبزیان و میزان تجمع عناصر سنگین ارتباطی ندارند.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول