اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست آبادان در گفت‌وگو با فارس:

آلودگی‌ آسمان آبادان مربوط به پالایشگاه است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست آبادان گفت: آلودگی‌های ایجاد شده در آسمان آبادان مربوط به مشکل برق و تعویض سوخت پالایشگاه آبادان است.

آلودگی‌ آسمان آبادان مربوط به پالایشگاه است

سیداحمد موسوی‌آزاد در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان در مورد آلودگی‌های ایجاد شده در آسمان آبادان اظهار داشت: طی چند روز گذشته شاهد ایجاد آلودگی‌ در سطح وسیعی از آسمان شهرستان بودیم که سریعاً در راستای مشخص شدن دلیل این پدیده برآمدیم.

وی افزود: مراتب را از پالایشگاه آبادان خواستار شدیم و با تحقیقات انجام شده مشخص شد دلیل این امر مشکل برق و تعویض سوخت پالایشگاه عنوان شد.

رئیس اداره حفاظت و محیط زیست آبادان خاطرنشان کرد: مشکل برق پالایشگاه منجر به مشکل گاز، هوای کوره‌ها و مشکل آب پالایشگاه شده و همین امر آلودگی‌هایی را در منطقه ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: به دنبال مشکل برق ایجاد شده 2 واحد از واحدهای تولیدی پالایشگاه از کار افتاده بوده و منجر به تولید دود و آلودگی‌هایی در سطح آسمان شد.

موسوی‌آزاد تصریح کرد: فلزهایی که در پالایشگاه موجود است به‌عنوان سوپاپ اطمینان به‌کار گرفته می‌شوند تا گازهایی که برای نفت سوزانده می‌شوند را یک‌دفعه وارد مشعل نکند و از آلودگی جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: اما به دلیل اینکه کمپرسور گاز مشکل پیدا کرده بود، گاز در تأسیسات مانده بود و ترکیبش با هوا منجر به ایجاد آلودگی‌های کنونی شد.

طبق تعهد پالایشگاه آلودگی‌ها امروز رفع می‌شود

رئیس اداره حفاظت و محیط زیست آبادان در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان عنوان کرد: بحث دیگر مربوط به تعویض سوخت در پالایشگاه می‌شود.

وی در همین راستا ادامه داد: در شرایط عادی، در طول سال همیشه سوخت پالایشگاه گاز سبک طبیعی است اما در شرایط غیرطبیعی و سرد سال اکثر صنایع مجبور می‌شوند از سوخت سنگین‌تری به نام مازوت استفاده کنند.

موسوی‌آزاد عنوان کرد: این سوخت به‌کار گرفته می‌شود تا صنایع پاسخگوی مصرف کننده خانگی و تجاری باشند و در این زمینه با کم و کاستی مواجه نشوند.

وی ادامه داد: طبق تعهدی که پالایشگاه داده تا امروز آلودگی‌ها به‌طور کامل برطرف می‌شود و وضعیت کار بخش‌های پالایشگاه که در شرایط غیرعادی و غیرمعمول کار می‌کردند نیز بهبود می‌یابد.

گفتنی است، دلیل دود غلیظی که سراسر آسمان شهر را فراگرفته و بوی گازی که دل و جان هر شهروندی را می‌آزارد امروز مشخص می‌شود و بنا به گفته مسئولان در حال پیگیری و مرتفع شدن آن هستیم.

انتهای پیام/72001/م/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول