اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر مشهد:

عمر بالای وسایل نقلیه آلودگی هوا را تشدید می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر مشهد گفت: عمر بالای ماشین‌های سواری که سوخت ناقص دارند آلودگی فضا را تشدید می‌کند.

عمر بالای وسایل نقلیه آلودگی هوا را تشدید می‌کند

فاطمه غیور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با آلودگی هوا اظهار کرد: با شروع فصل سرما تردد وسایل نقلیه و استفاده از وسایل گرمایشی در کارخانجات و ادارات و همچنین نبود وزش باد سبب افزایش آلودگی هوا می‌شود.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر مشهد افزود: وجود وسایل نقلیه عمومی بسیار زیاد در سطح کلان‌شهرها یکی از عوامل مهمی است که سبب افزایش آلاینده‌ها می‌شود.

غیور خاطر نشان کرد: تردد 2 هزار اتوبوس،3 هزار مینی‌بوس و 7هزار تاکسی در سطح شهر مشهد سبب افزایش آلودگی هوا می‌شود و با توجه به اینکه 70 درصد اتوبوس‌ها از گازوئیل گوگرد‌دار استفاده می‌کنند این آلودگی تشدید می‌شود.

وی تاکید کرد: مدت دو سال استانداری، شهرداری، شرکت نفت و شورای شهر مشهد آوردن گازوئیل کم‌گوگرد را به داخل شهر برای مصرف وسایل نقلیه پیگیری می‌کردند و حتی گفته شد که هزینه انتقال با تانکر را نیز پرداخت می‌کنیم؛ اما در پایان گفته شد این نوع گازوئیل هنوز تولید نشده است.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مشهد یادآور شد: بنزین نیز آلایندگی زیادی تولید می‌کند که باید به این مورد نیز توجه شود.

غیور اذعان کرد: بررسی مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد در سال گذشته برای سهم حمل و نقل در آلودگی هوای شهر نشان‌ می‌داد خیابان‌هایی بیشتر آلوده هستند که وسایل حمل و نقل عمومی زیادی در آنها تردد می‌کند و در مشهد شامل هفت خیابان بود.

وی تصریح کرد: عمر بالای ماشین‌های سواری که سوخت ناقص دارند آلودگی فضا را تشدید می‌کند به‌عنوان مثال عمر مفید اتوبوس 10 سال است؛ اما در سطح شهر اتوبوس‌هایی وجود دارد که میانگین عمر آنها 20 سال است.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر مشهد تاکید کرد: استفاده از انرژی‌های پاک و استفاده از دوچرخه و ترویج فرهنگ پیاده‌روی سبب کاهش آلودگی هوا می‌شود که در این ارتباط شهرداری برای تشویق مردم به پیاده‌روی، در خیابان‌های شهر مانند کلاهدوز، دانشگاه و امام رضا پیاده‌سازی یا مناسب‌سازی پیاده‌روها را انجام می‌دهد.

غیور یادآور شد: قرار بود تا اردیبهشت امسال 30 هزار دوچرخه و 150 ایستگاه دوچرخه‌سواری در مشهد مقدس ایجاد شود؛ اما سرمایه‌گذار با موانعی مانند افزایش نرخ دلار مواجه شد و در حال حاضر 60 درصد این طرح پیشرفت داشته و تا پایان دی‌ ماه امسال 60 درصد از 150 ایستگاه و 2 هزار دوچرخه آماده تحویل است.

وی خاطر نشان کرد: برای استفاده از انرژی‌های پاک باید برنامه‌ریزی شود و مردم را تشویق به استفاده از وسایل گرمایشی کرد تا بتوان از کاهش آلودگی هوا کاست.

انتهای پیام/70007/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول