اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم:

برنامه جامع پیشگیری از آلودگی هوای قم تدوین شود

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با بیان مشکل آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و اثرات و تبعات سنگین و جبران ناپذیر آن به زندگی مردم، تدوین برنامه جامع پیشگیری از آلودگی هوای شهر قم را ضروری دانست.

برنامه جامع پیشگیری از آلودگی هوای قم تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، حسن بختیاری بخشی از افزایش بیماری‌های ریوی و صعب‌العلاج نظیر انواع سرطان‌ها را ناشی از وجود آلاینده‌های مختلف در محیط زندگی ذکر کرد و بیان داشت: هوای سالم به عنوان نیاز اولیه انسان بوده و باید تلاش‌ها و برنامه‌ریزی لازم در پیشگیری از آلودگی هوا صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به صنعتی شدن شهرها، افزایش جمعیت و افزایش تعداد خودرو‌ها پیش‌بینی آلودگی هوا در شهرهای بزرگ نظیر شهر قم دور از انتظار نیست.

عضو شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: هر چند آلودگی هوا همانند آنچه که در شهرهای بزرگ دیده می‌شود در شهر قم وجود ندارد اما برنامه‌ریزی برای پیشگیری از ایجاد وضعیتی مشابه در آینده شهر قم لازم است.

وی بیان کرد: البته مشکلاتی نظیر هجوم ریزگردها در برخی از ایام سال در شهر قم وجود داشته و باید برای برخورد با تمام عوامل آلاینده هوا از جمله آلاینده‌های فسیلی و آلاینده‌هایی با منشأ طبیعی نظیر ریزگردها برنامه‌ریزی کرد.

نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری توسعه حمل و نقل عمومی و توسعه فضای سبز شهری را از جمله اقداماتی ذکر کرد که در حوزه مدیریت شهری و در دوره سوم شورای اسلامی شهر قم به صورت جدی به آن پرداخته شده است.

وی فرهنگ‌سازی در خصوص آگاهی‌بخشی به تأثیرات نامطلوب وجود آلاینده‌های مختلف در هوای شهر را ضروری دانست و آن را بخشی از برنامه جامع پیشگیری از آلودگی هوای شهر قم عنوان کرد.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول