اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال 91 تا پایان ماه گذشته

53 روز آلودگی هوا در شهر اراک به ثبت رسید

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی گفت: از ابتدای سال 91 تا پایان ماه گذشته 53 روز آلودگی هوا در شهر اراک به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته آلودگی هوا 63 درصد کاهش داشته است.

53 روز آلودگی هوا در شهر اراک به ثبت رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک اظهار داشت: اراک یکی از شهرهای آلوده کشور است که خوشبختانه میزان آلودگی هوای این شهر در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته کاهش خوبی داشته است.

وی تصریح کرد: ارزیابی‌های سازمان محیط زیست در سال جاری به خوبی نشان‌دهنده اقدامات ارزنده و مثبت این شهر در راستای کاهش آلایندگی است، چرا که این شهر در سال جاری موفق به کسب رتبه برتر در زمینه مقابله با آلودگی هوا شد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه تعداد روزهای آلوده کلان شهر اراک در سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل 63 درصد کاهش داشته است، خاطر نشان ساخت: میزان روزهای آلاینده هوای شهر اراک در سال گذشته 144 مورد بوده است.

شعبانی‌فرد کاهش صنایع آلاینده استان مرکزی از 405 واحد در سال گذشته به 195 واحد را اقدامی ارزشمند در کنترل آلایندگی هوای اراک دانست و گفت: توسعه فضای سبز توسط شهرداری و روان‌سازی ترافیک نیز نقش بسیار موثری در کنترل آلایندگی هوای شهر اراک داشته است به طوری که هم اکنون سرانه فضای سبز اراک 21 متر افزایش یافته است.

به گفته وی فیلتراسیون دودکش‌های کارگاه‌های تولید قدیم آلومینیم سازی اراک، بهبود روند بارندگی و شرایط اقلیمی، رصد آلایندگی روزانه، بهره‌برداری از چهار تقاطع غیر هم‌سطح و آغاز عملیات اجرایی 10 زیرگذر و روگذر را از دیگر اقدامات اساسی در حوزه مدیریت آلایندگی هوای شهر اراک برشمرد.

استاندار مرکزی همچنین گفت: بر اساس ابلاغ وزارت نفت به زودی سوخت مصرفی تمام خودروها در کلان شهر اراک یورو 4 می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز مدیریت مناسب کوره‌های آجرپزی و استقرار کوره‌ها در یک منطقه را از اقدامات ارزنده در راستای کاهش آلودگی هوای شهر اراک دانست و گفت: کوره‌های آجرپزی به عنوان منبع مهم انتشار آلاینده‌های گازی به شمار می‌روند که با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت زیرساخت شهرک مصالح ساختمانی در نزدیکی ایبک‌آباد فراهم شده است.

امیر انصاری تامین سوخت گاز را برای واحد‌های کوره‌پزی ضروری دانست و اظهار داشت: گازرسانی به کوره‌های آجرپزی باید در الویت برنامه‌های کمیته نظارت بر اجرای طرح کاهش آلودگی هوای شهر اراک قرار گیرد، همچنین احیای باغ‌های سنجان و کرهرود و هوشمند سازی ترافیک شهری از دیگر اولویت‌های طرح کاهش آلودگی هوا است.

وی افزود: تعطیلی مدارس و ادارات، استفاده از سوخت گاز برای نیروگاه‌ها، عملیاتی کردن حداکثر توان حمل و نقل عمومی، جلوگیری از تردد خودرو و موتورسیکلت‌های دودزا، از جمله اقدامات ضروری است که در شرایط هشدار آلودگی هوا باید به آن‌ها توجه کرد.

انتهای پیام/87001/ق/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول