اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بیجار در مجلس:

ایجاد فرصت‌های شغلی از مهاجرت بی‌رویه جلوگیری می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بیجار در مجلس با اشاره به مهاجرت بی‌رویه مردم استان کردستان و به ویژه شهرستان بیجار به سایر نقاط ایران، ایجاد فرصت‌های شغلی را بستر جلوگیری از این معضل عنوان کرد.

ایجاد فرصت‌های شغلی از مهاجرت بی‌رویه جلوگیری می‌کند

سیدمحمد بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار اظهار کرد: با توجه به دارا بودن شهرستان بیجار از دانش آموختگان و متخصصین به دلیل نبود امکانات و فراهم نبودن بستری برای اشتغال جوانان، مردم این شهرستان برخلاف میل خود مجبور به مهاجرت به شهرها و استان‌های همجوار  شده‌اند.

بیاتیان یکی دیگر از دلایل مهاجرت بی‌رویه مردم شهرستان بیجار را مهاجرت بازنشستگان این شهرستان عنوان کرد و گفت: به دلیل نبود شرایط مناسب برای ادامه تحصیلات عالیه فرزندانشان و نبود کمک درآمد دانشجویان در کنار امر تحصیل مجبور به مهاجرت می‌شود.

نماینده مردم بیجار در مجلس نهم افزود: فقر امکانات در روستاها و به روز نبودن کشاورزی در زمینه تولید این بخش و همچنین عدم استقرار صنعت مرتبط با تولیدات بومی از دیگر دلایل مهاجرت بی‌رویه مردم روستاها به شهرها است.

وی با بیان اینکه در گستره انقلاب روستاییان بیشترین هزینه‌های معنوی را برای دفاع از آرمان‌های اسلامی پرداخته‌اند، خاطرنشان کرد: شعارگرایی صرف در مورد آبادانی و رونق بخش کشاورزی روستاها بدون امکانات و تصمیم‌گیری‌های کارشناسانه اجرایی مشکلات این قشر را حل نکرده و از مهاجرت آنها جلوگیری نخواهد کرد.

بیاتیان به سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری در سال 88 به استان کردستان اشاره کرد و افزود: بعد از سفر معظم‌له به بیجار روند مهاجرت متوقف و مهاجرت مثبت و برگشت مهاجرین به این شهرستان روبه افزایش است.

وی برگشت مهاجران بیجار به شهر خود را امیدوار کننده اعلام کرد و گفت: برای پیشبرد این روند مسئولیت نیروهای شهرستان و مدیران استانی و مسئولان کشوری این است که زمینه‌های اشتغال و مسائل رفاهی مردم را فراهم کنند.

بیاتیان در پایان گفت: اشتغالزایی جز با وجود سرمایه مالی و فراهم نمودن زمینه مناسب امکان‌پذیر نیست و مسئولان باید برای جذب سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی به منظور تحقق این مهم تلاش کنند.

انتهای پیام/79001/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول