اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بابل در مجلس:

توجه به کشاورزی سبب اشتغال پایدار می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بابل در مجلس گفت: توجه به بخش کشاورزی و جامعه روستایی سبب ایجاد و حفظ اشتغال پایدار می‌شود.

توجه به کشاورزی سبب اشتغال پایدار می‌شود

حسین نیازآذری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بابل اظهار داشت: مهم‌ترین اقدام در هر فعالیت تلاش برای دستیابی به اهداف کلان و تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر آن است.

وی به سند چشم‌انداز 20 ساله نظام که چارچوب سیاست‌گذاری‌های کلان در برنامه‌های توسعه و بودجه سالیانه را مشخص کرده اشاره و تصریح کرد: در افق این چشم‌انداز جامعه ایرانی توسعه یافته و تاکید بر مردم‌سالاری دینی، عدالت اجتماعی، برخورداری از سلامت، رفاه و امنیت غذایی و تأمین اجتماعی تبیین شده است.

این مسئول اشتغالزایی را یکی از ابزار مهم توزیع عادلانه درآمد برشمرد و افزود: با حمایت از تولید داخلی از طریق اعتماد به مردم و بسترسازی برای افزایش مشارکت اقتصادی که از الزام‌های اقتصاد مقاومتی است، به افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال کمک کرد.

نیازآذری با بیان اینکه بخش کشاورزی به عنوان باثبات‌ترین بخش اقتصادی محسوب می‌شود، تاکید کرد: توجه به بخش کشاورزی به عنوان باثبات‌ترین بخش اقتصادی با تخصیص بهتر منابع و توجه بیشتر به روستاها سبب گسترش توسعه ملی می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بیان داشت: اگر بخش کشاورزی و جامعه روستایی مورد توجه بیشتری قرار گیرد علاوه بر حفظ، بهبود و توسعه محصولات زراعی، باغی، تولیدات دام و آبزیان با برنامه‌ریزی درست برای احیای صنایع دستی و احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی، می‌توان به ایجاد و حفظ اشتغال پایدار امیدوار بود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: بابل با بیش از نیم میلیون نفر جمعیت و تقدیم یک هزار و 700 شهید در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ظرفیت‌های بالقوه فراوانی دارد که برخی از آن‌ها نیازمند توجه ملی است.

نیازآذری توجه به تقویت و توسعه مرکز پرورش مرغ لاین بابل‌کنار و مجتمع تحقیقاتی و کشاورزی بندپی‌غربی با تخصیص اعتبار لازم، توجه به تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی بندپی شرقی، منصورکنده، بابل‌کنار و لاله‌آباد و نواحی صنعتی بندپی غربی و درونکلای شرقی و تلاش برای رفع مشکل واحدهای صنعتی مستقر در این مناطق توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت را امری ضروری دانست.

وی اذعان داشت: برای تکمیل پروژه کنارگذر جنوبی بابل، بهینه‌سازی راه‌های مواصلاتی و رفع نقاط حادثه‌خیز و تکمیل گازرسانی به روستاها که انواع مصوبات ریز و درشت را نیز به همراه دارد نیازمند به اهتمام جدی و تامین اعتبار توسط وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت است.

این مسئول درباره کمبود آب شرب با کیفیت و تامین آب کشاورزی بابل اظهار داشت: با تامین اعتبار پروژه آبرسانی به شهرهای گروه الف، توسط وزارت نیرو این مشکل قابل رفع است.

نماینده مردم بابل در مجلس تصریح کرد: مردم بابل از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتظار دارند با توجه به ظرفیت‌های بالای پزشکی و درمانی این شهرستان نسبت به تکمیل پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل، ارتقای مرکز درمانی 17 شهریور بابل‌کنار به بیمارستان تخصصی جامع زنان و کمک به احداث مرکز درمانی تخصصی در مراکز بخش‌های شش‌گانه اقدام شایسته و مساعدت لازم را به عمل آورند.

نیازآذری توجه به جامعه ورزشی بابل کمک به احداث ورزشگاه 12 هزار نفری در مرکز شهرستان، احداث پردیس ورزشی فرهنگی بانوان، توجه به جاذبه‌های گردشگری طبیعی بابل به منظور اشتغال‌زایی و اقدامات زیرساختی و تسهیلات لازم در این زمینه را از دیگر نیازهای این شهر برشمرد.

وی تصریح کرد: در نطق پیش از جلسه مجلس نیز این مشکلات را مطرح کردیم و از نمایندگان مجلس خواستار کمک برای رفع این مشکلات شدیم.

انتهای پیام/86009/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول