اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار عنوان کرد

توسعه صنایع دستی راهی برای ایجاد درآمد پایدار

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: آموزش صنایع دستی بهترین گزینه برای اشتغالزایی زنان بومی برای دستیابی به یک درآمد پایدار و سالم است.

توسعه صنایع دستی راهی برای ایجاد درآمد پایدار

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد چابهار، علیرضا هدایتی طی بازدید از مراکز آموزش صنایع دستی این منطقه ضمن تقدیر از عملکرد مربیان در راستای ارتقای کیفی محصولات تولیدی و شاخصه‌های آموزشی و لزوم استفاده از نقطه نظرات مربیان این حوزه در قالب فرم‌های نظرسنجی و پژوهش‌های میدانی گفت: آموزش صنایع دستی بهترین گزینه برای اشتغالزایی زنان بومی و به‌ویژه زنان خودسرپرست و مناسب‌ترین مقوله برای دستیابی به یک درآمد پایدار است که با اعطای تسهیلات بانکی برای توسعه این هنر و صنعت می‌توان اساسی‌ترین گام‌های ممکن برای تحقیق مباحث مذکور در زمینه پر کردن بهینه اوقات فراغت بانوان، احیای هنرهای دستی و تاریخی در حال فراموشی و توسعه مشاغل خانگی برداشت.

وی با اشاره به ترکیب و توازن هوشمندانه صنایع دستی و میراث فرهنگی، روستای تاریخی و هدف گردشگری تیس را بهترین عرصه برای راه‌اندازی مرکز آموزش صنایع دستی و اعزام مربیان سوزن‌دوزی، سکه‌دوزی، حصیربافی، سفالگری و ... به روستا به منظور رفاه حال بانوان دانست و همت شورای اسلامی روستا در این زمینه را حیاتی عنوان کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار همچنین بر ایجاد شرکت تعاونی خدمات تولید و فروش صنایع دستی چابهار تحت پوشش سازمان مدیریت فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره‌کل تعاون استان و استفاده از مزایای عرضه محصولات جدید، با کیفیت و الگوپذیری جدیدترین متدهای طراحی–آموزشی تأکید و راه‌اندازی فروشگاه‌های عرضه و توزیع اقلام صنایع دستی در فرودگاه‌ها و خانه‌های گردشگری منطقه به بازارهای تجاری در استان را مهم قلمداد کرد.

هدایتی به نقش تأثیرگذاری صنایع دستی در نمایشگاه‌های منطقه آزاد چابهار در گردشگری و استقبال از این مصنوعات هنری در کشور و جایگاه رفیع صادرات این محصولات و عرضه آن در نمایشگاه بین‌المللی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد: با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد چابهار شاهد رشد بیش از پیش این گونه در نمایشگاه‌ها باشیم.

گفتنی است، مرکز آموزش صنایع دستی منطقه آزاد چابهار از سال 1385 فعالیت خود را با آموزش رشته‌های سکه‌دوزی، سوزن‌دوزی، معرق صدف، سفالگری، حصیربافی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی آغاز و تاکنون بالغ بر 2 هزار نفر از این مرکز گواهینامه دریافت کرده‌اند.

همچنین اداره‌های کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان چابهار در قالب انعقاد تفاهمنامه‌های همکاری فی‌مابین، تعامل مثبتی با سازمان منطقه آزاد چابهار در زمینه معرفی هنرآموز و صدور گواهینامه داشته‌اند.

توسعه کمی و کیفی این مرکز از اولویت‌های معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار است.

انتهای‌پیام/75002/م/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول