اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیانیه دانشگاه رازی به مناسبت روز دانشجو

دانشجویان عزت و اقتدار خود را با احدی معامله نمی‌کنند

خبرگزاری فارس: در بیانیه دانشگاه رازی کرمانشاه آمده است: دانشجوی مسلمان عزت و اقتدار دین و میهن خود با احدی معامله نخواهد کرد و در صورت لزوم در پی اشاره رهبری چون صاعقه برسر دشمنان این مرز و بوم فرود خواهد آمد‌.

دانشجویان عزت و اقتدار خود را با احدی معامله نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی دانشگاه رازی  در بیانیه دانشگاه رازی به مناسبت 16 آذر ماه روز دانشجو آمده است: شانزدهم آذر سال 1332، روزی است که سه دانشجوی دانشگاه تهران‌، شهیدان احمد قندچی، مصطفی بزرگ‌نیا و شریعت رضوی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا و انگلیس در امور ایران و سفر "ریچارد نیکسون" معاون رئیس جمهوری وقت آمریکا به تهران، همراه دیگر دانشجویان بپاخاستند و سینه خود را آماج گلوله‌های رژیم پهلوی قرار دادند تا سندی دیگر از روح آزادی‌خواهی‌، استقلال‌طلبی و عدالت‌جویی فرزندان این سرزمین را برای همیشه در تاریخ ثبت کنند؛ از این رو 16 آذر  روز دانشجو نام گرفت.

این بیانیه ادامه می‌دهد: از آن سال تاکنون در دوره‌های متعدد‌، دانشجویانی آمدند و تحصیلات خود را تمام کردند و رفتند، اما نام این سه تن هم‌چنان در دانشگاه‌های ایران ماندنی شده است.

نام آنها هرگز از یادها نمی‌رود بلکه برای همیشه باقی خواهد ماند چراکه راهشان و اهدافشان ماندنی و جاوید است‌.

این بیانیه تصریح می‌کند: با نگاهی اجمالی به نقش نافذ دانشجویان در سیر تکاملی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران‌، به وضوح می‌توان به جایگاه ویژه این قشر پی برد.

برهمین اساس دانشجویان ولایت‌مدار، برای تعالی و پیاده کردن اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی‌، با شناخت از شرایط سیاسی، اجتماعی‌، فرهنگی و اقتصادی در برهه‌های مختلف و اقدام به موقع و انقلابی همراه با بصیرت و شعور دانشجویی توانسته‌ا‌ند نقشه‌های شوم دشمنان قسم خورده داخلی و خارجی را نقش بر آب کنند.

 این بیانیه می‌افزاید: در راستای حفاظت از دست‌آوردها و پیشرفت‌های گران‌بهای این سرزمین‌، از صاحبان مناصب در نظام جمهوری اسلامی ایران که در خط مقدم امور قرار دارند، انتظاردارد تا دیپلماسی اندیشمندانه‌، اقتدار و شجاعت در مقابل بد‌خواهان این مرز و بوم را سرلوحه کارشان قرار دهند؛ چرا که دانشجوی مسلمان بر سر عزت و اقتدار دین و میهن خود با احدی معامله نخواهد کرد و در صورت لزوم در پی اشاره رهبر معظم انقلاب چون صاعقه برسر دشمنان این مرز و بوم فرود خواهد آمد‌.

در پایان این بیانیه آمده است: با اعتقاد به بینش و بصیرت عمیق به منویات رهبر معظم انقلاب به ویژه اصل دشمن‌شناسی رهبری و هشدار ایشان مبنی بر «جنگ نرم» شکل گرفته از سوی دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی، توجه ویژه دانشگاهیان به عنوان پیش قراولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با توطئه‌های دشمنان در جنگ نرم را خواستاریم. 

انتهای پیام/2700/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول