اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه:

با وجود محدودیت‌ها شاهد رشد و پیشرفت معلولان هستیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: با وجود محدودیت در بین معلولان شاهد رشد و پیشرفت آنان در عرصه‌های مختلف هستیم.

با وجود محدودیت‌ها شاهد رشد و پیشرفت معلولان هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، عبدالرضا میرزائیان ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت روز جهانی معلولان در آمفی تئاتر اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه با حضور جمعی از معلولان برگزار شد، با تبریک روز جهانی معلول به معلولان استان کرمانشاه، اظهار کرد: روز جهانی معلولان تحولی جهانی و کشوری در بین مدیران ارشد ایجاد کرده است‌.

میرزائیان با تأکید بر مناسب‌سازی در اجتماع برای معلولان، تصریح کرد: مناسب‌سازی نیازمند مدیریت واحد است و دستگاه‌های مرتبط برای محقق ساختن این امر باید تلاش کنند.

وی در ادامه گفت: توانمندسازی مقوله‌ای است که هر مدیری تعریف خاصی از آن دارد و توانمندسازی معلولان نیز از مقوله‌های خاصی است که نظام جمهوری اسلامی بر آن تأکید دارد.

وی با بیان اینکه با وجود محدودیت در بین معلولان امروز شاهد رشد و پیشرفت در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی‌، ورزشی و... در بین معلولان هستیم، گفت: بستر اقتصادی از شاخصه‌هایی است که در یکی دو سال اخیر دولت در راستای توانمند‌سازی معلولان به آن پرداخته است‌.

میرزائیان تصریح کرد: در راستای اشتغال مددجویان نیز در این مدت کوتاه قدم‌های خوبی برداشته شده است.

وی با اشاره به بحث مسکن مهر مددجویان زیر پوشش بهزیستی‌، خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه 5 هزار و 600 مددجوی زیر پوشش بهزیستی در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و حدود 4 هزار واحد مسکن نیز تا پایان سال به مددجویان زیر پوشش این سازمان تحویل داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، میزان پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر را 80 درصد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تعدادی افراد سودجو در پی این هستند که با خرید امتیاز مسکن مهر افراد زیر پوشش به نفع خود سوء‌استفاده کنند، اظهار کرد: مددجویان از امتیاز خوب مسکن مهر خود با فروش آن غفلت نکنند‌.

 رئیس جامعه معلولان نیز گفت: جامعه معلولان استان از سه سال گذشته کار خود با حمایت‌های مالی و فکری در راستای پیشبرد اهداف، فعالیت خود را آغاز کرده است و هر ساله با کمک و همکاری اداره‌کل بهزیستی استان توانسته مراسم روز جهانی معلولان را برگزار کند.

مهناز حدادی تصریح کرد: مسکن، اشتغال، مناسب‌سازی، مسائل رفاهی و ورزشی موضوعاتی است که انتظار می‌رود مسئولان بیش از پیش به آن توجه کنند و به فکر معلولان باشند.

وی افزود: نیاز مالی با توجه به اینکه معلولان هیچ‌گونه منبع درآمدی ندارد، انتظاری است که مساعدت و همکاری مسئولان را می‌طلبد.

انتهای پیام/2700/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول