اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

17 هزار معلول در استان زنجان وجود دارد

خبرگزاری فارس:مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: 17 هزار نفر معلول در استان زنجان وجود دارد.

17 هزار معلول در استان زنجان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عباسعلی خلدی ظهر امروز در دیدار استاندار زنجان با معلولان اظهار داشت: در دولت‌های نهم و دهم توجه ویژه‌ای به مسکن و اشتغال معلولان شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته به 300 نفر از معلولان استان زنجان تسهیلات اشتغال پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: در سال‌جاری نیز 20 پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک‌های استان ارسال شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر 200 فقره پرونده برای دریافت تسهیلات اشتغال آماده شده است، تصریح کرد: این پرونده‌ها به بانک‌های استان معرفی می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه معلولان استان زنجان از نظر تحصیلی در شرایط خوبی بوده و درصد زیادی از آنها تحصیلات دانشگاهی دارند، اضافه کرد: در حال حاضر هزینه تحصیل 320 نفر از دانشجویان معلول استان توسط اداره کل بهزیستی پرداخت می‌شود.

*احداث 310 واحد مسکونی برای معلولان زنجانی

خلدی با بیان اینکه 215 واحد مسکونی در سال گذشته به معلولان استان زنجان واگذار شده است، تصریح کرد: در حال حاضر نیز 310 واحد مسکونی برای معلولان در دست احداث است.

وی با اشاره به اینکه 20 میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته مصوب شده بود، یادآور شد: تاکنون 70 درصد از این اعتبارات هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه اداره کل بهزیستی استان زنجان در حال حاضر 85 درصد از فعالیت‌های خود را به بخش‌های مختلفی واگذار کرده است، ادامه داد: در این زمینه 250 پرونده برای رسیدگی در اختیار جامعه معلولان استان قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: برای مناسب‌سازی عابر بانک‌ها و تلفن‌های همگانی برای معلولان نیز اقداماتی در استان زنجان صورت گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه پیشگیری از معلولیت یک امر اساسی است، خاطرنشان کرد: توجه به زنان بارداری که در شغل‌های سخت و نامناسبی قرار دارند، ضروری است.

همچنین مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان در زمینه هزینه‌های بررسی‌های ژنتیکی اظهار داشت: در برخی از مواقع بررسی‌های ژنتیکی جزو تعهدات بیمه سلامت قرار دارد.

انتهای پیام/73006/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول