اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بنادر دریانوردی خبر داد

رشد 5 درصدی تخلیه و بارگیری بنادر کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بنادر سازمان دریانوردی از رشد پنج درصدی تخلیه و بارگیری کالا در هفت ماهه امسال خبر داد.

رشد 5 درصدی تخلیه و بارگیری بنادر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر سید‌عطا‌ءالله صدر صبح امروز در آئین افتتاح پروژه‌های بندری بوشهر با حضور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بندر بوشهر جزو 11 بندر مهم کشور است اظهار داشت: ظرفیت بنادر کشور هم‌اکنون 172 میلیون تن است که 5 میلیون تن آن مربوط به بندر بوشهر است.

وی افزود: از سال 84 تاکنون 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بنادر بوشهر انجام شده و ظرفیت بندر بوشهر دو برابر افزایش یافته است.

مدیرعامل بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: بندر بوشهر ظرفیت پذیرش کشتی‌های تا 30 هزار تنی را دارد، اما با روند توسعه‌ای که صورت گرفت هم‌اکنون محدوده جدید برای توسعه بندر وجود ندارد، اما برای این کار از ظرفیت‌های جزیره نگین استفاده خواهیم کرد.

صدر بیان داشت: سال گذشته 4 میلیون و 700 هزار تن کالا وارد بندر بوشهر شد و این میزان نیز امسال رشد کرده و 12 درصد افزایش نشان می‌دهد.

این مسئول گفت: استان بوشهر به خاطر سواحل طولانی موقعیت مناسبی برای توسعه بندری دارد به طوری که هم‌اکنون در 20 نقطه ساخت بنادر چند منظوره در دست اجرا است.

مدیرعامل بنادر دریانوردی متذکر شد: در سواحل بوشهر موقعیت‌های خوبی ایجاد کردیم تا بوشهر را به عنوان بندر بزرگ بین‌المللی مطرح کنیم.

صدر با اشاره به پروژه توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین اذعان داشت: در فاز اول و دوم این پروژه 110 میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌شود که موجب حل مشکل ترافیک شهر بوشهر خواهد شد.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول