اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان:

مرز مجاز دریایی اسکله آستارا تصویب شد

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان از تصویب مرز مجاز دریایی اسکله آستارا در کارگروه مرزی وزارت کشور خبر داد.

مرز مجاز دریایی اسکله آستارا تصویب شد

فرهاد منتصرکوهساری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به آخرین وضعیت بندر این شهرستان و زمان افتتاح فاز نخست آن، اظهار کرد: تمام زیرساخت‌های لازم برای بهره‌برداری از فاز نخست اسکله آستارا انجام شده و آماده بهره‌برداری از این اسکله هستیم.

وی با بیان اینکه افتتاح اسکله آستارا تحول شگرفی در حوزه حمل و نقل و اقتصادی منطقه و کشور ایجاد می‌کند، افزود: با بهره‌برداری از فاز نخست بندر آستارا فاصله حمل و نقل کوتاه‌تر شده و بندر آستارا می‌تواند تکمیل کننده بندر انزلی باشد و بندر آستارا موجب افزایش ظرفیت ترانزیت دریایی کالا می‌شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را از دیگر مزایای بندر آستارا برشمرد و تصریح کرد: کاهش سوخت و استهلاک خودروهای عبوری و استفاده از جاده‌ها برای امور گردشگری از دیگر مزایای بندر آستارا است.

وی با تصریح بر اینکه همکاری و تعامل بسیار خوبی بین بخش خصوصی و بنادر دریانوردی وجود دارد، خاطرنشان کرد: از زمانی که کلنگ پروژه بندر آستارا بر زمین زده شد در مدت 22 ماه توانستیم فاز نخست بندر آستارا را آماده بهره‌برداری کنیم که این امر در صنعت بندرسازی اقدامی بی‌نظیر در کشور بوده است.

منتصرکوهساری، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه بندری را موجب ایجاد رقابت سالم بین بنادر مناطق دانست و یادآور شد: با توجه به اقدام‌های بسیار خوب بخش خصوصی در اسکله آستارا، توسعه و پیشرفت روزافزون در حوزه حمل و نقل دریایی صورت گرفته و امیدواریم همکاری بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف با دولت همچنان تداوم یابد.

به گفته وی حدود 25 میلیارد تومان از محل منابع بخش خصوصی و منابع مالی بنادر و دریانوردی برای فاز نخست بندر آستارا هزینه شده است.

این مسئول، فاز نخست بندر آستارا را تجاری و فاز دوم آن نیز گردشگری و تجاری نامید و متذکر شد: با افتتاح فاز نخست بندر آستارا فاز دوم آن نیز با کمک بخش‌ خصوصی که باید بتواند منابع درآمدی‌ خود را افزایش دهد، ساخته می‌شود.

وی ظرفیت سالانه اسکله آستارا در فاز نخست را 600 هزار تن عنوان کرد و افزود: با بهره‌برداری از فاز نخست اسکله آستارا شاهد افزایش ترانزیت کالا در منطقه خواهیم بود که با توجه به نزدیکی بندر آستارا به کشورهای حاشیه دریای خزر و استان‌های همجوار می‌توانیم تا حدود زیادی به حوزه اقتصادی و حمل و نقل رونق ببخشیم.

منتصرکوهساری با بیان اینکه بندر آستارا بازارهای داخلی و خارجی را زیرپوشش قرار می‌دهد، اذعان کرد: با راه‌اندازی اسکله و ورود کشتی‌های تجاری، گمرک آستارا می‌تواند یکی از تاثیرگذارترین گمرکات کشور در زمینه صادرات به کشورهای حوزه دریای خزر باشد.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی کامل بندر چند منظوره آستارا در بخش تجارت و بازرگانی توسعه گیلان سرعت می‌یابد و با توجه به اینکه بندر آستارا محل تلاقی دو قاره و کریدورهای مختلف حمل و نقل است، این بندر در آینده نزدیک می‌تواند نقش راهبردی مهمی در منطقه داشته باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در باره صدور مجوز مرز دریایی اسکله آستارا بیان کرد: مجوز مرز مجاز دریایی اسکله آستارا در کار گروه مرزی وزارت کشور به تصویب رسیده که با ابلاغ این مجوز از سوی دولت خدمتگزار، به صورت رسمی کشتی‌های تجاری در این اسکله پهلو‌گیری می‌کنند.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول