اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد

استعدادهای مددجویان باید شناسایی شوند

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) گفت: استعدادهای ارزنده‌ای در خانواده‌های مددجویان وجود دارد که باید شناسایی و شکوفا شوند.

استعدادهای مددجویان باید شناسایی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین انواری ظهر امروز در همایش توانمندسازی و خودکفایی 4 هزار و 200 خانواده زیر پوشش کمیته امداد استان کرمان اظهار داشت: نگاه‌های کوچک و محقر به خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد، استعدادهای فراوان و نهفته این قشر را می‌کُشد.

وی بیان داشت: استعدادهای بسیار ارزنده‌ای در این خانواده‌ها وجود دارد که باید شناسایی و شکوفا شوند، نخبه‌های این نهاد سرمایه‌های بسیار بالایی برای کشور به شمار می‌روند.

انواری با انتقاد از نگاه عمومی جامعه نسبت به قشر نیازمند جامعه افزود: فقر مساوی با ذلت نیست، چرا در جامعه اسلامی ما این اتفاق می‌افتد که خانمی با از دست دادن همسر به دلایل متعدد با نگاه‌های بدبینانه مواجه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این مادر چگونه با چه روحیه و نشاطی باید فرزندان خود را تربیت کند، ما با برخوردهای خود ذلت را به آنها تزریق می‌کنیم.

انواری گفت: باور ما این است که یک ریال هزینه در ارتباط با خانواده‌های محروم نیز سرمایه‌گذاری است، کمیته امداد در ایجاد توانمندی، خودکفایی اقتصاد خانوارها و کارآفرینی صحنه‌های زیبایی خلق کرده است.

وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون تنش‌ها و شورش‌های زیادی در کشور داشته‌ایم که اوج آن‌ها فتنه سال 88 بوده اما هیچ یک از خانواده‌هایی که گرمای وجود امام راحل و رهبر معظم انقلاب را بر سر داشته‌اند در این شورش‌ها داخل نشده‌اند.

انواری تصریح کرد: ما از نقش کمیته امداد در امنیت ملی غافل هستیم و این جفا به حرکتی است که توسط امام راحل آغاز شد.

وی اظهار داشت: باید نگاهمان را به خانواده‌های نیازمند ‌تغییر داده و استعدادهای بسیار این خانواده‌ها را شناسایی کنیم، امروز ‌متخصص‌ترین و متعهدترین نیروهای انقلاب اسلامی در مجلس، صنایع، نیروهای نظامی و ... حاصل تلاش و همراهی کمیته امداد است.

انواری بیان کرد: کمیته امداد طرحی را برای ارائه به مجلس تهیه کرده که طی آن از خانواده‌های نیازمند‌ به ویژه زنان سرپرست خانوار را که بتوانند حرفه‌ای را آموزش ببینند، حمایت می‌کنیم تا توانمند شوند.

وی افزود: همچنین در این طرح در نظر داریم تا برای زنان سرپرست خانوار که نمی‌توانند برای کار از خانه خارج شوند و به تربیت فرزندان خود مشغول هستند، حقوق ماهانه تعلق گیرد. 

انواری گفت:‌ در دهه پیشرفت و عدالت باید در برنامه‌ریزی‌ها و نگاهمان تغییر‌ ایجاد کرده و با توجه به دو دهک پایین جامعه، بتوانیم فرهنگ کار و تلاش را در سطح مردمی گسترش دهیم.

وی گفت: مسئولان امداد شهرستانی باید محرومیت‌های منطقه خود را به دیگر مسئولان بشناسانند، بعضی از مسئولان ما از محرومیت‌ها‌ غافل هستند، اگر مسئولان ما این مسائل را باور کنند، کارهای بزرگی می‌توان انجام داد.

انتهای پیام/80017/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول