اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد فارس:

7 درصد جمعیت فارس زیر پوشش کمیته امداد هستند

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس گفت: هفت درصد از کل جمعیت استان فارس زیر پوشش کمیته امداد است.

7 درصد جمعیت فارس زیر پوشش کمیته امداد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سهراب روستایی عصر امروز در همایش اشتغال و خودکفایی که با حضور فرمانداران شهرستان‌ها و مدیران بانک‌های این استان برگزار شد اظهار داشت: 128 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد فارس بوده و تاکنون 52 هزار طرح اشتغال برای این افراد تهیه شده است.

وی افزود: تا سال 89 در کمیته امداد این استان 24 هزار شغل ایجاد شده بود و در سال 90 نیز 24 هزار و 700 شغل ایجاد شد که معادل چند سال گذشته بود.

روستایی تصریح کرد: سال 90 در بحث اعتبارات اشتغال و مشاغل خانگی به علت تعامل و همکاری خوب بانک‌ها بیش از صد در صد اعتبارات جذب شد.

وی ادامه داد: در مورد مشاغل خانگی تفاوتی که کمیته امداد امام خمینی (ره) با سایر دستگاه‌ها دارد این است که نزدیک به 50 درصد اعتباراتی که برای فارس در نظر گرفته شده به کمیته امداد امام خمینی (ره) واگذار شد.

روستایی بیان کرد: 48 میلیارد تومان از مجموع 98 میلیارد تومان اعتبار مشاغل خانگی فارس در اختیار کمیته امداد بود که تا پایان سال گذشته 45 میلیارد تومان آن جذب شده بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مابقی این اعتبار در سال جاری تا اردیبهشت ماه امسال جذب شد در حالی که سایر دستگاه‌ها تا اواسط تابستان گذشته تنها 34 میلیارد از 50 میلیارد تومان را جذب کردند.

روستایی ابراز داشت: امسال 240 میلیارد تومان اعتبار برای کمیته امداد در نظر گرفته شده که تاکنون 150 میلیارد آن توسط بانک‌های مرکز به بانک‌های این استان ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: از 150 میلیارد تومان اعتبار که مهر ماه ابلاغ شد، 70 میلیارد تومان توسط بانک‌های استان به شهرستان‌ها ابلاغ شده و از 70 میلیارد تومان نیز تا پایان آبان حدود 6 میلیارد تومان جذب شده که با احتساب مجموع اعتبارات خود کمیته امداد 10 میلیارد تومان جذب اعتبار داشته‌ایم.

به گفته وی، کمیته امداد امام خمینی فارس در جذب اعتبارات سال گذشته اشتغالزایی نیز بسیار موفق عمل کرده است که منجر به کسب رتبه برتر در کشور شد.

معاون اشتغال کمیته امداد فارس همچنین گفت: سال گذشته تنها یک ردیف اعتبار وجود داشت و امسال چند آیتم دیگر از جمله طرح‌های توسعه کشاورزی، بند 76 قانون بودجه و تسهیلات روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر به آن اضافه شد.

به گفته وی، در مجموع تکلیف کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس ایجاد  32 هزار شغل تا پایان سال است که با تدابیر اتخاذ شده محقق می‌شود.

انتهای پیام/ 2448/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول