اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد:

180 هزار زن مطلقه زیر پوشش کمیته امداد هستند

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی کشور گفت: 180 هزار زن سرپرست خانوار که به دلیل طلاق سرپرست خانوار شده‌اند زیر پوشش کمیته امداد قرار گرفته‌اند.

180 هزار زن مطلقه زیر پوشش کمیته امداد هستند

علی‌محمد ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد:این تعداد 10 درصد از کل تعداد مددجوهای کمیته امداد را تشکیل می‌دهند.

وی در ارتباط با انواع مددجویانی که زیر پوشش کمیته امداد هستند تصریح کرد: به جز افرادی که طلاق گرفته‌اند و افرادی که همسرانشان فوت کرده‌اند، افرادی نیز هستند که به‌صورت موقت بی‌سرپرست هستند مانند خانواده‌های زندانیان که به‌صورت موقت از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور ادامه داد: جمعی از مددجویان نیز افراد بی‌سرپرستی هستند که به سن بالا رسیده‌اند؛ به‌عنوان مثال دختری که به سن 30 سالگی رسیده است، پدرش فوت کرده و ازدواج نکرده است جزو مددجویان کمیته امداد به حساب می‌آید.

ذوالفقاری با اشاره به اجرایی شدن طرح خانواده پایدار در استان خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: این طرح با توجه به اینکه تفکیک خوبی از افرادی که می‌خواهند طلاق بگیرند ارائه می‌دهد می‌تواند کارایی خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: در این طرح با کمک مشاوران در دادگستری دلایل طلاق افراد دسته‌بندی می‌شود و با توجه به دلایل طلاق اقدامات مقتضی اجرایی می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور با تاکید بر اینکه اجرایی شدن طرح خانواده پایدار می‌تواند اثرات خوبی در پی داشته باشد اذعان کرد: ولی بهتر این است که در ممیزی‌های قبل از دادگستری اقدامات انجام شود تا قبل از اینکه مشکلات خانواده‌ها جدی شود و به نوعی حریم خانواده‌ها از بین برود مشکلات حل شوند.

ذوالفقاری تقسیم کاری انجام شده در دستگاه‌ها را مناسب عنوان کرد و متذکر شد: امید می‌رود هر دستگاه با توجه به وظایف ذاتی که بر عهده دارد در طرح جای بگیرد.

انتهای پیام/70001/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول