اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کنگره نوروژنتیک ایران:

ایران زادگاه علم ژنتیک است

خبرگزاری فارس: رئیس کنگره نوروژنتیک ایران گفت: ایران کهن زادگاه و مهد‌ دانش تولید‌مثل و ژنتیک در جهان است.

ایران زادگاه علم ژنتیک است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدحسن کریمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن‍‍‍ژاد پیش از ظهر امروز در ششمین کنگره نوروژنتیک ایران اظهار داشت: علاوه بر دین اسلام، زرتشت پیامبر، داریوش کبیر، ابوالقاسم فردوسی، زکریای رازی و ابن‌سینا تمام حقوق زن و مرد را یکسان می‌دانستند.

وی افزود: با وجود دانش نیاکان ما، فیلسوفان یونان مانند آناکساگوراس، بقراط، ارسطو تمام صفات بدن را خصوصیاتی می‌دانستند که فقط از پدر به جنین منتقل می‌شود.

کریمی‌نژاد با اشاره به زندگی ویلیام هاروی کاشف جریان خون تصریح کرد: قبل از این کشف فیلسوفان یونانی نطفه مرد را شبیه تخم گیاهان پنداشته و رحم مادر را کشتزاری برای رشد و نمو آن می‌دانستند.

رئیس انجمن نوروژنتیک ایران در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: سازماندهی متخصصین بیماری‌های ارثی، عصبی و ژنتیک و نیز امور آموزشی و پژوهشی یکی از مهمترین اهداف تأسیس انجمن نوروژنتیک ایران است.

وی افزود: از دیگر اهداف این انجمن شناسایی شیوع بیماری‌های ارثی و بومی، شناخت کمبودها و همکاری با انجمن‌های علمی و مسئولان بهداشتی و درمانی کشور است.

کریمی‌نژاد گفت: از بین یک هزار و 160 انجمن علمی در کشور تاکنون انجمن نوروژنتیک دو بار به عنوان فعال‌ترین انجمن علمی کشور برگزیده شده است.

انتهای پیام/80028/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول