اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

15 آذر ماه

کرمان میزبان ششمین کنگره نوروژنتیک ایران است

خبرگزاری فارس: دبیر علمی ششمین کنگره نوروژنتیک ایران گفت: کرمان به عنوان میزبان ششمین کنگره نوروژنتیک ایران در 15 آذرماه انتخاب شده است.

کرمان میزبان ششمین کنگره نوروژنتیک ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا بذرافشان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کنگره نوروژنتیک ایران با همت انجمن نوروژنتیک ایران هر ساله در تهران به منظور ارتقای جایگاه علمی پزشکان، متخصصان علوم اعصاب، ژنتیک و داروسازان بر اساس تازه‌های علم نوروژنتیک برگزار می‌شد.

وی با اشاره به اینکه مجوز کنگره‌های علمی کشور توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی صادر می‌شود، ‌عنوان کرد: موسسه خیریه ثامن‌الحجج (ع) بیماران خاص کرمان در سال گذشته سمینار منطقه‌ای نوروژنیک را برگزار کرد و توانمندی‌های این خطه را در زمینه برگزاری این کنگره کشوری در سمینار منطقه‌ای نشان داد.

بذرافشان از موافقت انجمن نوروژنیک ایران و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای برگزاری ششمین کنگره نوروژنتیک ایران در کرمان خبر داد.

وی افزود: این کنگره با حمایت مالی موسسه خیریه ثامن‌الحجج (ع) بیماران خاص کرمان برگزار می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان مجری در کنگره نوروژنتیک ایران شرکت می‌کند.

بذرافشان ابراز داشت: پرستاران، پزشکان عمومی، متخصصان علوم اعصاب، متخصصان اطفال، روانپزشکان، روانشناسان و داروسازان طیف هدف در ششمین کنگره نوروژنتیک ایران هستند.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه‌ای که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کنگره داده 300 نفر متخصص است که 200 نفر سهمیه دانشگاه علوم پزشکی و 100 نفر سهمیه آزاد و دانشجویان است که این ظرفیت‌ها در نخستین روزهای اطلاع‌رسانی اشغال شده است.

بذرافشان بیان داشت: 40 سخنران با تخصص‌های مختلف در این کنگره سخنرانی می‌کنند که نیمی از این افراد از تهران، 10 نفر از شهرستان‌ها، مراکز استان‌ها و بقیه از اساتید کرمانی هستند.

وی با اشاره به ارسال 54 مقاله به دبیرخانه ششمین کنگره نوروژنتیک ایران گفت: از این تعداد 20 مورد به عنوان پوستر مورد پذیرش کمیته علمی قرار گرفته‌اند و 10 نفر نیز به عنوان سخنران مدعو از بین مقالات برگزیده انتخاب شده‌اند.

بذرافشان ابراز داشت: دو کارگاه فوق تخصصی آشنایی عملی با نوروژنتیک ویژه اساتید و دانشجویان p.h.d نیز 18 آذر ماه با 10 نفر سهمیه برگزار می‌شود.

وی از همکاری استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، موسسه خیریه ثامن‌الحجج (ع)، هواپیمایی ماهان، بهزیستی انتقال خون و سایر نهادها به منظور همکاری در برگزاری این کنگره تقدیر کرد و ابراز داشت: امیدواریم برگزاری این کنگره چهره کرمان را در زمینه برگزاری کنگره‌های علمی به کشور معرفی کند.

انتهای پیام/80019/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول