اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کنگره نوروژنتیک ایران:

ایران مقام دوم انجمن نوروژنتیک جهان را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس کنگره نوروژنتیک ایران گفت: ایران با تشکیل انجمن نوروژنتیک توانسته‌ بعد از کشور آلمان‌ مقام دوم را در جهان به خود اختصاص دهد.

ایران مقام دوم انجمن نوروژنتیک جهان را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد‌حسن کریمی‌نژاد پیش از ظهر امروز‌ در ششمین کنگره نوروژنتیک ایران اظهار داشت: در سال 1383 اساسنامه انجمن نوروژنتیک در ایران تدوین شد و از سال بعد این انجمن رسما آغاز به کار کرد.

وی افزود: 9 سال قبل آلمان نخستین کشور در جهان بود که انجمن نوروژنتیک را شکل داد و هم‌اکنون ایران رتبه دوم را دارد.

کریمی‌نژاد ‌با اشاره به رتبه بالای علمی در کرمان‌ خاطرنشان کرد: این انجمن پنج شعبه ‌فعال شهرهای کرمان‌، یزد، هرمزگان، ارومیه و ... را زیر پوشش قرار داده است.

وی با بیان اینکه تاکنون سه کنگره بین‌المللی در این زمینه برگزار شده است، افزود: توسعه حمایت‌های همه‌جانبه می‌تواند در پیشرفت اهداف این انجمن موثر باشد.

محمدرضا بذرافشان دبیر علمی ششمین کنگره نوروژنتیک گفت: به منظور اطلاع‌رسانی آمار نوروژنتیک و ارتقای جایگاه علمی پزشکان این کنگره برگزار شده و دارای امتیاز آموزش مداوم است.

وی با اشاره به برگزاری سمینار منطقه‌ای نوروژنتیک که سال گذشته در کرمان برگزار شد، ابراز داشت:‌ با توجه به توانایی بالای استان کرمان و‌ موافقت انجمن نوروژنتیک ایران، مجوز برگزاری این کنگره در دوم آبان ماه سال جاری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ شد.

بذرافشان سهمیه این کنگره را 300 نفر اعلام کرد و افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 200 سهمیه را به دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص داده که در روزهای نخست ظرفیت آن تکمیل شد.

وی تصریح کرد: این کنگره از 15 آذر ماه جاری به مدت سه روز جریان دارد که علاقمندان برای ثبت‌نام می‌توانند به سایت انجمن نوروژنتیک و سایت وزارت بهداشت مراجعه کنند.

بذر‌افشان با اشاره به فراخوان این کنگره در آبان ماه سال جاری ابراز داشت: در مجموع ‌54 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد که از این آثار 29 عنوان مورد تائید داوران قرار گرفت.

دبیر علمی کنگره نوروژنتیک از راه‌اندازی نخستین دانشکده تخصصی ژنتیک غیرانتفاعی کشور در کرمان خبر داد و افزود: افتتاح این دانشگاه تخصصی برای نخستین بار در ایران است.

وی عنوان کرد: این دانشگاه شش گرایش دارد که چهار گرایش ژنتیک مشاوره، ایموژنتیک، ژنتیک سرطان، نوروژنتیک برای نخستین بار در خاورمیانه تدریس می‌شود.

انتهای پیام/80028/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول