اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پزشکی قانونی کشور:

بانک هویت ژنتیکی در کشور راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون اداری و مالی پزشکی قانونی کشور گفت: در گذشته چهار آزمایشگاه ژنتیک فعال در کشور به مردم خدمات ارائه می‌دادند که هم‌اکنون به شش مرکز ارتقا پیدا کرده و در آینده شاهد راه‌اندازی بانک هویت ژنتیک خواهیم بود.

بانک هویت ژنتیکی در کشور راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حمید داودآبادی ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در حال حاضر 300 شعبه پزشکی قانونی در سطح کشور فعال بوده که 2.5 تا 3 میلیون مراجعه‌کننده را به خود اختصاص داده است.

وی پزشکی قانونی را بازوی کارشناسی قوه قضاییه خواند و ابراز کرد: یک سوم از پرونده‌های قضایی که حدود 8 هزار پرونده می‌شود موظفند قبل از هر اقدامی از فیلتر پزشکی قانونی عبور کنند تا صلاحیت صدور برای آن‌ها صادر شود.

معاون اداری مالی پزشکی قانونی کشور به عدم نیروی کافی در پزشکی قانونی اشاره کرد و گفت: با توجه به این که حقوق و مزایا در پزشکی قانونی متناسب با فعالیت کارکنان توزیع نمی‌شود این امر موجب بی‌انگیزه شدن آنان در امر ارائه خدمات شده است.

داوودآبادی از کمبود نیرو در استان‌های محروم خبر داد و ابراز کرد: با تعامل میان استانداری و پزشکی قانونی می‌توان این معضل بزرگ را از پیش روی برداشت.

این مسئول ارشد در پزشکی قانونی تصریح کرد: با توجه به نام‌گذاری صورت گرفته از طریق دفتر ریاست جمهوری به نام کیفیت در خدمات، نسبت به تعهدی که به مردم داریم تلاش خود را مضاعف نموده و شعارمان را محقق خواهیم کرد.

معاون اداری مالی پزشکی قانونی به وجود مشکلات چارت سازمانی اشاره و بیان کرد: به دلیل عدم تغییر چارت سازمانی در پزشکی قانونی مشکلات زیادی را متحمل شده‌ایم.

وی در ادامه به توصیف سه بخش مهم در پزشکی قانونی اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان در سه معاونت بالینی، آزمایشگاهی و تشریح در حال فعالیت بوده که 80 درصد از این مراجعات را بخش بالینی تشکیل می‌دهد.

داوودآبادی سهم بخش آزمایشگاهی را 15 درصد برشمرد و خاطرنشان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد آزمایشگاه سطح پنج را داشتیم که با ایجاد فضا به سطح چهار ارتقا پیدا کرد.

معاون اداری مالی پزشکی قانونی از وجود آزمایشگاه‌های ژنتیک در سطح کشور خبر داد و گفت: در گذشته چهار آزمایشگاه ژنتیک فعال در کشور به مردم خدمات ارائه می‌دادند که هم‌اکنون این تعداد به شش مرکز ارتقا پیدا کرده و در آینده نیز شاهد راه‌اندازی بانک هویت ژنتیک در کشور خواهیم بود.

در پایان این مراسم کامروز امینی به عنوان مدیرکل جدید پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد و از خدمات سعید غلام‌زاده مدیرکل سابق تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول